آنچه تا 1400 در سريال دولت خواهیم دید!
من که وعده می‏دم، بذارم بری؟

راه راه: چند شهردار قبل، یعنی دوران قالیباف حتی وقتی که کفتری زیرش را نگاه میکرد و اگر زیرش ماشین تازه شسته‌‏شده بود، می‏بارید! عده ای هشتگ استعفاء برای شهردار می‏زدند. بعد این افتاد توی دهان مردم و آنقدر گفتند «هیچ مسئولی توی ایران استعفاء نمی‏دهد» که این‏بار استثنائا مسئولین صدای مردم را شنیدند و چند وقتی است که هی استعفاء می‏دهند. یعنی طرف کار نمی‏کند استعفاء می‏دهند، خراب کاری می‏کند، استعفاء می‏دهند. می‏خواهد برود دستشویی، استعفاء می‏دهند. بس که حلال و حرام حالی‏شان می‏شود. یعنی رسماً برکت از مرخصی و ده روز خانه نشینی رفته است. نمونه ی بارزش هم همین چند روز پیش که وزیر امورخارجه وقتی دید با نرم افزار Paint نمی‏تواند عکس خودش را در جلسه‌‏ی رییس‏‌دولت با بشار اسد اضافه کند، همانجا نوشت استعفاء!

از آنجایی که این استعفاءها در برهه‌‏های حساس کنونی یک وزارت بار اولش نبوده و بار آخرش هم نیست، می‏خواهیم در ادامه آنچه در کابینه گذشت را باهم بخوانیم تا برسیم به آنچه در قسمت‏‌های بعد خواهیم دید:

شریعتمداری: وزیر صنعت، معدن و تجارت
او وقتی دید مجلس دوباره بخاطر وضعیت نابسامان بازار و تولید ملی استیضاحش کرده، در یک تماس تلفنی با مجلس گفت: همون همیشگی! اما مجلس چند تا فوت کرد(البته اگه آقای مجیدی مشکلی ندارند) و گوشی را گذاشت. محمد شریعتمداری هم که تا قبل از آن مادر نزاییده بود کسی تلفن را بدون گفتن «اول تو» قطع کند، استعفایش را نوشت و گفت: با هیچکس‌‏ام میل سخن نیست!
روحانی هم گفت: من که پست خالی می‏کنم برات، بذارم بری؟! و گرچه با استعفای اولش موافقت کرد اما در لحظه، او را برای تصدی پست وزارت کار برگزید و مجلس هم برای اینکه از دلش دربیاورد گفت: ما اصلاً استیضاحت کردیم که بروی سر پستی که شایستگی‏‌اش را داری و آوردند ناپلئونی رِ!

آخوندی: وزیر راه و شهرسازی

آخوندی در آخرین استیضاحش با احتساب طلاهای سر عقد خانم، که رفت پای ژله تزریقی سفره شام، سرجمع ۴ تومان برایش ماند. بنابراین وقتی دید نه حوصله‏ی ساختن دارد نه یافتن راهی و از طرفی هم خرج یک استعفاء نهایتا یک ورق است و یک خودکار اما خرج یک استیضاح آن هم با ۴ تومان مانده حساب، اشتراک ماهانه شستن ظرف‏های یک رستوران است. پس استعفایش را نوشت و گفت ما با هم تفاهم نداریم بهتره زودتر از هم جدا بشیم، برم شهردار بشم! روحانی هم که قبلش می‏گفت: هرکه با لباس وزارت اومده پاستور با لباس وزارت هم می‏رود؛ اینبار گفت: برو به بهشت(یعنی ساختمان شهرداری، فحش نیست)

البته خوشبختانه ضجه‏های مردم تهران جواب داد و شهردار نشد و رفت به… لواسان!

 

قاضی زاده هاشمی: وزیر بهداشت

وقتی موقع ویزیت یک میلیون و پانصد و یکمین بیمار در آستانه‏ی عمل، از او دفترچه بیمه خواست و بیمار گفت: فقط دفترچه سلامت دارم که جایی قبول نمی‏کنه. همانجا درحالی که به پهنای صورت اشک می‏ریخت گفت: قرارمون این نبود!!!

بعد هم که دید روحانی در بودجه سال بعد، یک تف میخواهد بندازد کف صندوق وزارتش در پیوست نامه‏ی استعفایش نوشت: حیف اون وثیقه ۳۵ میلیاردی که برای داداشت گذاشتم.

روحانی می‏خواست بگوید به داداشم زنگ بزنی اعلام جنگ می‏کنم که دید ربطی ندارد از ما هم خواست پاکش کنیم اما ما که به این حرفهای بی ربط عادت داریم میگذاریم بماند، شاید مربوط شد!

 

ظریف: وزیر خارجه

ظریف را قبلا گفتیم البته هنوز درباره طولانی‏تر بودن استعفای ایشان یا اعتصاب غذای کروبی بین عده‏ای دعواست. همچنین شنیده‏ها حاکی است همین روزها جهت شکایت مردم بابت بالا رفتن دونمره‏ی چشم‏شان هنگام خواندن متن استعفایش، به دادگاه احضار می‏شود.

 

 

آنچه در قسمت‏های آینده سریال خواهید دید:

 

آذری جهرمی: وزیر ارتباطات

از آن جا که دو رئیس‏جمهور در یک اقلیم نمی‏گنجند و از طرفی هم همزمان نمی‏شود در وزارتخانه از کشاورزی که خیار چمبر را به لوله‏ی جاروبرقی پیوند داده تقدیر کرد، هم رفت دادگاه جهت پاره‏ای از توضیحات، هم کنسرت ریوندی جهت پاره‏ای از محبوبیت، جهرمی مجبور به استعفاء خواهد شد.

اما روحانی چون اگر با این استعفاء موافقت کند میانگین سنی کابینه به سن ملکه‏ی الیزابت می‏رسد، این استعفاء را رد می‏کند و در هامش نامه می‏نویسد: قول می‏دهم هرجا رفتم بگویم مثل پسرم هستی! اصلاً تا ۱۴۰۸ با تلگرام Y…

 

زنگنه: وزیر نفت

زنگنه که در دوران پساشکست عشقی به سر می‏برد و او هم از وقتی اروپا جواب تماسهایش را نمی‏دهد، با هیچکسش میل سخن نیست و دارد عکسهای دونفری و چندنفری‏اش با توتال و اینها را پاره می‏کند، پیش از اینکه مجبور به توضیح برای مجلس شود، استعفاء می‏دهد. روحانی هم به احترام موی سفیدش و به تقدیر از خاطراتی که از دوران مادها برایش تعریف کرده می‏گذارد برود توی اتاقش و عکسها را توی شومینه بریزد!

 

علوی:

این رو به خواب ببینید! علوی کلی بوم نقاشی خام سفارش داده که تا ۱۴۰۰ رنگی‏شان کند، کجا برود؟! اصلاً کجا را دارد برود؟!

ثبت ديدگاه




عنوان