چند خبر کوتاه پیرامون خاوری و فرزندان و شرکا
چگونه الهام خود را بخشیدم؟

– در واکنش به انتشار مقاله‌ی نشریه‌ی تایکون، محمود خاوری، پدر اردلان خاوری که سال‌ها پیش یکی از بزرگ‌ترین اختلاس‌های مملکت را انجام داد، از تعجّب کف کرد. کارشناسان هنوز نمی‌دانند خاوری آن همه پول را می‌خواهد در کجایش جای دهد.

– اردلان خاوری پس از پاشیدن آب به صورت پدرش و خارج کردن وی از شوک ناشی از خبر مذکور، از وی گلایه کرد و گفت: “ددی! شما هیچ‌وقت توانایی‌های من رو باور نداشتی. حتماً باید یه مجلّه‌ی آمریکایی می‌گفت تا بفهمی؟” منابع آگاه گفته‌اند، محمود خاوری در واکنش به این سخن پسرش گفته: “ببند بابا تنه‌لش مفت‌خور! دزدیش رو من کردم، بعد از تو تعریف کردن”.

– اردلان خاوری که با حالت قهر از خانه بیرون زده بود، در مواجهه با خبرنگار ما اعلام کرد، به‌زودی زندگینامه‌ی خود را با عنوان “الهامی که بخشیدم” منتشر خواهد کرد تا مشت محکمی باشد بر دهان همه‌ی کسانی که به توانایی‌های وی باور نداشته‌اند و او را مفت‌خور می‌دانسته‌اند.

– حامد اسماعیلیون، ایرانی ساکن کانادا که چندی پیش در راستای دلسوزی برای هموطنانش در ایران، با اعمال نفوذ بازی فوتبال دوستانه‌ی ایران و کانادا را لغو کرده بود، هنوز در راستای همان دلسوزی مذکور هیچ واکنشی نسبت به پناه‌گرفتن خاوری و فرزند الهام‌بخشش در کانادا نشان نداده است.

– اسماعیلیون در پاسخ به خبرنگار ما که پرسیده بود، اگر واقعاً زور دارید، چرا برای برگرداندن خاوری و پول دزدیده‌شده‌ی مردم به ایران کاری نمی‌کنید، گفت: دزدی خاوری مسئله‌ایست بین خود و خدایش و ربطی به ما ندارد. اصلاً شاید طرف توبه کرده باشد، ما از کجا می‌دانیم؟

– یکی از فرزندان مفسدی اقتصادی که نخواست نامش فاش شود، به مقاله‌ی نشریه‌ی تایکون واکنش نشان داد و گفت: “والا اگه پدر منم به‌موقع تونسته بود از کشور فرار کنه و دستگیر نشده بود، ما هم الآن الهام‌بخش بودیم واسه‌ی خودمون”. وی اقدام به‌موقع و قاطع سیستم قضایی ایران را عامل ناموفّقیت‌های خویش خواند.

– در حین نگارش این خبر، نشریه‌ی تایکون عکس و مقاله‌ی مربوط به پسر خاوری را از سایت خود کلّاً پاک کرد. پسر خاوری که با اضطراب سایت این نشریه را بالا و پایین می‌کرد تا مقاله را پیدا کند، پس از ناامید شدن از یافتن مقاله، به‌دنبال خبرنگار ما گشت تا اطّلاع دهد که همچنان پیگیر چاپّ زندگینامه‌ی خویش است؛ لکن نه‌تنها خبرنگار ما، بلکه هیچ خبرنگار دیگری را نیافت.

– محمود خاوری که به‌عقیده‌ی حامد اسماعیلیون اعمال نفوذ برای برگرداندنش به ایران اولویت ندارد، در واکنش به حذف عکس و مقاله‌ی مربوط به پسرش پوزخندی عمیق زد و پس از گفتن عبارت “پسره‌ی تنه‌لش” برای تمدّد اعصاب به نزدیک‌ترین کازینوی محلّ زندگی خود مراجعه نمود.

ثبت ديدگاه




عنوان