رمزگشایی صحبت های روحانی؛ تیترِ هشتگ #وجود_ندارد
یک بحث پیچیده فلسفی

راه راه:
مبحث «وجود» از جمله مباحث پیچیده فلسفی است. لذا توصیه می‌شود افرادی که از سواد کافی و شناسنامه معتبر برخوردار نیستند، ادامه این مطلب را نخوانند.
متاسفانه امروز بسیاری از مردم وجود را مقدم بر ماهیت می‌دانند در حالی که بر‌عکس است. چطور می‌توانیم بگوییم صف طولانی وجود دارد در حالی که ماهیت صف طولانی برای ما روشن نیست؟ اصلا طولانی بر اساس استانداردهای جهانی یعنی چند متر؟ آیا به هر اجتماع انسانی سلسله‌وار به گونه‌ای که هر کس به صورت هدفمند پشت سر دیگری ایستاده باشد صف می‌گویند؟ اگر نشسته باشد چطور؟ بدون روشن شدن این تعاریف، پی بردن به ماهیت صف طولانی ممکن نیست فلذا وجود آن نیز اثبات نمی‌شود. 
در واقع علاوه بر قحطی و صف طولانی، همان سختی‌ها هم وجود ندارند. منتها چون مردم از دانش فلسفی لازم برای درک این مسأله بی‌بهره‌اند آن یک قلم را رییس جمهور بهشان تخفیف داد. فی‌الواقع آنچه مردم به عنوان افزایش چندبرابری قیمت‌ها و عدم ثبات بازار احساس می‌کنند، تنها یک سری خطای شناختی است که بر اثر مغالطات رسانه‌ها به وجود آمده و با تدبیر دولت، به لحاظ فلسفی، وجود هرگونه کمبود، صف، سونامی و آتشفشان وزووی ایتالیا در کشور نفی می‌شود.

 


 

✅ در این شماره از طنز راه راه به موشکافی صحبت های روحانی پرداخته شد. رئیس جمهور گفته بود: با وجود همه سختی‌ها، در کشور قحطی و صف طولانی کالا وجود ندارد.

ادامه تیترها را از اینجا بخوانید:

يك ديدگاه

  1. reza ۱۳۹۹-۱۲-۲۸ در ۴:۳۳ ب٫ظ- پاسخ دادن

    خب ماهیت صف طولانی بدون وجود هم یک امر کاملا ذهنیه.(که باز اون هم وجود ذهنی داره!) پس حتی اگر ماهیت صف طولانی روشن باشد، بازهم بدون وجود، در خارج وجود نخواهد داشت.🤣

ثبت ديدگاه




عنوان