در توضیح علت ساخت و ساز میلیاردی بنیاد مستضعفان
نیازهای بنیادی

راه راه: در خبرها آمده که بنیاد مستضعفان قرار است برای زیبا سازی محوطه و ساختمان هایش و خرده ریزهای دیگر مبلغ ناقابل ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کند
شاید برای شما هم سوال باشد که واقعا اگر بنیاد این چنین بودجه هایی دارد چرا خرج مستضعفان نمی کند تا آنها به این وضع نباشند و آیا خرج خود مستضعفان کردن این هزینه ها بهتر نیست؟!

۱_ فرض کنید شما هم مثل این عده زیاد مستضعف می خواهید جهت دریافت وام ۵۰۰ هزار تومانی راهی بنیاد شوید، خب دیدن یک بنیاد درب و داغان باعث ناامیدی شما نیست از جهتی اگر وضع بنیاد خراب باشد آیا برای شما که باید برای این وام مسیر اداری را روزانه طی کنید چشم انداز زیبا بهتر نیست؟!
۲- فرض کنید شما مبلغ درخواستی وامتان به جای ۵۰۰ هزار تومان یک ذره بالاتر باشد و مثلا به فکر ۶۰-۵۰ میلیارد تومان باشید وقتی دیدید که بنیاد خودش کلی خرج کرده پس بدون ناراحتی از این که بنیاد نتوانسته به شما کمک نماید برمی گردید.
۳- فرض کنید قرار است عده ای از مسئولین جهت چاق سلامتی بیایند و از خدمات بنیاد به مستضعفان بازدید کنند اگر خود بنیاد که دم دست است امکانات اولیه زندگی مثل آب نمای ۲۷۰ میلیون تومانی یا محوطه ۲۰-۱۰ میلیاردتومانی نداشته باشد آنگاه چگونه می تواند ده بیست هزار تومان به مستضعفان برساند؟! از طرفی حضور مسئولین در چنین مکان های نامناسبی نیز روحیه آنها را خراب نمی کند؟!

۴-فرض کنید بنیاد بجای خرج ساختمان و میز و صندلی خود، این پول ها را خرج مستضعفین کند. به نظر شما آیا کمک کردن به مستضعفان باعث کم شدن از آمار این قشر از مردم جامعه و در نتیجه کم شدن جامعه نیازمند به توجه از سوی بنیاد نمی گردد؟! آیا اگر بنیاد استضعاف زدایی کند شما حاضر هستید کمک های بنیاد را به جای مستضعفان دریافت کنید؟! وانگهی، آیا سوزاندن فرصت خدمت رسانی به قشر عظیمی از انسان های شریف، دستی دستی و به دست خود کار خوبیست؟!

ثبت ديدگاه




عنوان