نقش شست و شصتی ها در اقتصاد تدبیری و امیدی
شست مدیر روی دلار چپ

راه راه: حدوداً چهار ماه پیش بود که یکی از اندیشمندان دولتی با گفتن « این متولدین دهه شصت در هر مقطعی به هر موضوعی ورود پیدا میکنند، آنجا مشکل ایجاد می کنند» از رازی مخوف پرده برداشت. گرچه به فاصله اندکی با فشارهای وارده از سوی لابی های با نفوذ دهه شصتی، حرف خود را پس گرفت، اما نگارنده با تحقیقات وسیعی که صورت داده است به صحت این ادعا یقین پیدا کرده و قصد دارد با شواهدی که عنوان خواهد شد ریشه مشکلات اقتصادی و ارزی را برای مخاطبین گرامی آشکار نماید!
۱- وزیر دهه شصتی جوان! او که قرار بود دستش روی دکمه فیلترینگ نرود، با وارد آوردن شستش بر آن باعث شد که میلیون ها دهه شصتی، که تا آن روز از شست شان فقط برای لایک کردن و پی وی رفتن استفاده می-کردند، شست شان را از مجازی بکشند بیرون و وارد بازار کنند. آنها بلافاصله شروع کردند به مطالبه اشتغال و این امر به شدت باعث بالارفتن تقاضای کار و به چشم آمدن آمار بیکاری آن هم در این برهه حساس همیشگی گردید.
۲- معاون ارزی جوان بانک مرکزی! او که به گفته عمویش و حتی شوهرعمه اش فقط به دلیل شایستگی و سوابق کاری مرتبط، به این سمت خطیر برگزیده شده بود و انتصابش هیچ ربطی به DNA و این ها نداشت، متولی اصلی وضع فعلی ارز شناخته میشود. البته در طول تحقیقات متوجه شدیم که این مدیر جوان متولد سال ۵۷ است ولی با عنایت به رواج صغرسنی و کبرسنی در آن روزها، بعید نیست ایشان واقعا دهه شصتی باشند و اگر هم نیستند با توجه به سابقه کاری درخشان شان در ماه های اخیر، شایستگی دریافت عنوان افتخاری «متولد دهه شصت» را دارا هستند.
۳- رئیس ۶۵ ساله بانک مرکزی! که هرچند دهه شصتی نیست ولی در دهه شصت سالگی عمرشان است و اصلاً از نظر استفاده از شست در امور اقتصادی، در رتبه‏ های بالای رنکینگ (درجه‏ بندی) جای دارد. ایشان در روزهای اخیر خطاب به مردم اعلام کرده است که: دیگر نمی‏دانم چه کار کنم. متاسفانه! ما همه تلاشمان را کردیم ولی دیگر «کاری از دستمان بر نمی آید». تحلیلگران عقیده دارند که « مرحوم» خیلی مقاومت میکرده است.
۴- بن سلمان! ولیعهد جوان عربستانی که متولد ۱۳۶۴ است. او به عنوان یکی از داغون‏ترین دهه شصتی¬ها با باز کردن پای دلار نفتی به این جریانات و در معرض دوشیده شدن قرار دادن خود و بقیه «آل» بوسیله ترامپ، قطعاً در این فجایع اقتصادی دست داشت. البته با توجه به بحث دوشیده شدن، ظاهراً عضوی غیر از دست باید در این مورد دخیل باشد که نیازمند تحقیقات بیشتر است.
۵- و اما موثرترین چهره در بحران اقتصادی پیش آمده قطعاً کسی نیست جز آن جوان ۳۱ ساله ای که پدرزنش گفت برو یه لیوان آب بیار سرسفره انقلاب! اما او رفت و سکه آورد. او با رکورد پیش خرید بیش از ۳۸ هزار قطعه سکه، برگی به درختها نگذاشته است. این فرد متولد ۱۳۶۶ که به عملکردش میخورد یک دی ماهی سیری ناپذیر باشد، از همین سال تولدش هم معلوم است که دارای ریشه هایی در مکاتب شیطان پرستی غربی است. او با حرکت اخیرش به تنهایی ضربه روانی¬ای به اقتصاد زد که بیرانوند به رونالدو نزد!
البته هستند معدود دهه شصتی های شریف و بی آزاری که هیچ برهم کنشی با اقتصاد ندارند، اگر حمل برخودستایی نشود، نگارنده هم از همین دست است که اگر نبود، نویسنده نمی شد.

ثبت ديدگاه




عنوان