در توضیح کسب امتیازی مهم و راهبردی از تیم آمریکایی
گل طلایی وسط مذاکرات

گل طلایی وسط مذاکرات

راه راه: جراید: دولت اوباما در جریان مذاکرات توافق با ایران، به ۲۵۰۰ ایرانی – از جمله مقام‌های دولتی- تابعیت آمریکا را داده است.

اگر فکر می کنید طرف ایرانی مذاکره کننده رفته‎اند و به طرف آمریکایی گفته‎اند «ببین داداش همین جوری که نمیشه ما فناوری هسته‎ای مون رو بدیم و شما ببرید بخورید، یه آب هم روش. لااقل یه تضمینی، چیزی بدید که ما هم خیالمون راحت باشه و هم ارزشش رو داشته باشه. و طرف آمریکایی هم گفته نه بابا همینه که هست، شما باید بدید بره!» کاملا در اشتباه هستید و هنوز خلاقیت و تدبیر طرف ایرانی رو نشناختید و احتمالا شما فردی بیسواد یا لااقل کم سواد هستید.
بد نیست بدانید اگرچه خود تیم ایرانی جهت دوری از خودستایی خیلی از چیزهای مذاکره را از مردم مخفی می‌دارد، اما اخیراً رسانه‌ها از دستاورد بزرگ دیگری از این تیم (علیرغم میل باطنی مذاکره کننده محترم) پرده برداشتند. بله، اخذ ۲۵۰۰ تابعیت آمریکا!
در اهمیت این دستاورد، همین بس که امریکا معمولا تابعیت مفت و مجانی به کسی نمی‌دهد، مگر این که آن شخص یا ثروت هنگفتی به امریکا ببرد، یا نخبه علمی باشد. پس دریافت تابعیت برای ۲۵۰۰ نفری که نه از خودشان یک ریال پول در جیب دارند و نه یک نخود مغز در کله، آیا دستاورد کمی است؟!
از طرفی وقتی شما از طرف مقابل تابعیت می گیرید، یعنی این که دیگر لازم نیست پول روادید و عوارض و … را بدهید. پس با یک حساب سر انگشتی این ۲۵۰۰ نفر دیگر لازم نیست به دولت آمریکا عوارض بدهند و از این جهت یک ضربه اقتصادی بر پیکره دشمن زده شده است.

نتیجه اخلاقی: برای بهتر میوه دادن درخت برجام، از کود مناسب استفاده کنیم!

ثبت ديدگاه




عنوان