بخشی از مكاتبات غيرمحرمانه غيرعمومی بوركينافاسو
اصل لانه کبوتری و اتصال به صندلی

راه راه: در بندهای زیر بخشی از مکاتبات غیرمحرمانه و تابلوی بخش ترفیعات و انتصابات دفتر ریاست جمهوری بورکینافاسو که اخیراً انجام شده است را با هم میخوانیم. برای حفظ غیرمحرمانگی در این نامهها از اسامی فرضی استفاده شده و هرگونه تشابه اسمی یا فامیلی یا اسم و فامیلی با همی، کاملاً اتفاقی بوده و هیچ اعتبار دیگری ندارد.

جناب آقای «خوشبخت»، بر اساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی و بموجب این حکم شما به مدت نامحدود به عنوان مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور منصوب شده بودید که هیچ چی، آها! به سمت سخنگوی دولت منصوب، که آن هم تازه استعفا دادید، فعلاً منصوبی جدید برای شما نداریم، هفته بعد سر بزنید میآوریم! راستی، اصل ۱۲۶ اشاره به اختیارات ریاست جمهوری در انتصابات دارد که خیلی باحال است. واقعاً اصل است. علی‏الحساب همین اصل را با کیفیت چاپ کنید بدهید همه کارمندان دولت از رویش صدبار بنویسند.

جناب آقای «شرافتمداری»، با عنایت به زحمات فراوان شما در وزارت خانه صنعت، معدن، خودرو و تجارت و بازگرداندن منزلت واقعی به بازار خودرو و درنوردیدن تپهها و قلل مرتفع صنعتی، از همینجا تلاش شما را ارج مینهیم و بدینوسیله پایان همکاری شما با این وزارتخانه را اعلام میداریم. باشد که در زمینههای دیگر از خدمات شما استفاده گردد مثلاً وزارت کار!

جناب آقای مهندس، ضمن سپاس از خدمات ارزنده و شایسته و بایسته و مِهر جنابعالی در سمت وزیر مسکن، راه و شهرسازی و اهتمام شما به بیمه بودن همه چیز، عرض خاصی نیست عنایت فرموده با همین فرمان ادامه دهید و اگر سمتهای پیشنهادی دیگری هم داشتید چه میدانم از شهرداریای… جایی… راحت بپذیرید! مشکلی نیست.

جناب آقای «طیف»، نمیدانم الآن که این حکم را برایتان میزنم «ول‏کن» نرخ کدام ارز به چشمانتان اتصالی کرده است فقط میدانم که چون ممنوعالخروج هستید نمیتوانید مرا ترک کنید! پس با عنایت به برکناری شما از ریاست بانک مرکزی، بدین وسیله شما را به عنوان مشاور ریاست جمهوری در امور اقتصادی و مالی و پولی و ارزی و غیره منصوب مینمایم، مشروط بر اینکه از پرسیدنِ «الآن یا الآن؟» در جواب سوال از قیمت ارز، دست بردارید. شوخیاش هم زشت است.

جناب آقای محمدرضا شرافتمداری، با سلام مجدد، احتمالاً عطف به نامه با شماره ردیف ۲ و ارجاع به بند «باشد که در زمینههای دیگر از خدمات شما استفاده گردد» آن نامه، از شما دعوت به عمل میآید تا به موجب این حکم تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عهده بگیرید و هر جا برایتان سوالی پیش آمد زنگ بزنید از آقای ربیع‏زاده بپرسید( قول داده گوشی‏اش را از همان سیستان و بلوچستان جواب بدهد) و از تجربیات ارزندهشان استفاده کنید و خودتان هم قول بدهید که اگر سوالی برای وزیر بعدی صنعت، معدن و تجارت پیش آمد، تلفنش را جواب بدهید.

جناب آقای مهندس ربیعزاده، نظر به تلاش شبانه روزی شما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال، البته غیر از مورد خودتان و صرف فعلِ خواستن از مصدر اِستضَحَ یَستضِحُ استیضاح! توسط حضرتعالی، از شما دعوت میشود تا واقعنی به عنوان مسئول ارتباط دولت با طیفهای اجتماعی فعالیت کنید. خیالتان راحت باشد اینجا دیگر هیچکس نمیتواند شما را صَرف کند.

جناب آقای فرشاد دژپسند با تشکر از انتصاب شایسته شما از سوی آقای دکترخوشبخت به سمت معاون هماهنگی برنامه و بودجه، با حفظ سمت، شما را به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب میکنیم.

رونوشت به تمام وزارتخانهها! با سلام و با توجه به مطرح بودن طرح چند استیضاح در مجلس و امکان ادامه این جریان برای وزارتخانههای دیگر، بدین وسیله به استحضار هیئت محترم دولت میرساند کلاً نگران نباشید! بالاخره بر اساس اصل لانه کبوتری، یک وزارتخانه دیگر پیدا میشود تا انتصابات مربوطه انجام شود. اصلاً به پیوست یک حکم انتصاب سفید امضاء برایتان ارسال میگردد که احتیاطاً همراه داشته باشید. فقط هماهنگ باشید انتصاب تکراری نزنید. علی برکت الله

ثبت ديدگاه




عنوان