از لنگر تا کنگر

آمریکا دوست یا دشمن

راه راه: حتما شما هم مطلع شده‌اید که امریکا در جریان اعمال تحریم‌های جدید، چیزهای عجیبی را مورد تحریم قرار داده است به گونه‌ای که زبانم لال برخی گمان کرده‌اند که ترامپ و پمپئو سوتی داده‌اند. از جمله این تحریم‌ها میتوان به بانک ناموجود تات، شناور سانچی و یک شرکت صادرات گیاهان دارویی علی‌الخصوص شیرین بیان اشاره کرد! باید خدمت شما عرض کنم که باز هم ما اشتباه میکردیم و همه این تحریم‌ها به شکل فلج کننده‌ای بر روی ایران اثر دارد. میپرسید چه طور؟ عرض میکنم.
اول اینکه وقتی کشتی سانچی تحریم می‌شود همه قطعات آن حتی لنگرش را هم شامل می‌شود. بعد هم اینکه همه دنیا میدانند که شناور سانچی به‌صورت کامل غرق نشده، بلکه جعبه سیاه آن نجات پیدا کرده است. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا جعبه سیاه سانچی خوانده نمی‌شود؟ برای اینکه ایران داخل آن را با نفت پر می‌کند و در پوشش جعبه سیاه آن را به کشورهای مختلف می‌فرستد. کشورها هم نفت را بر می‌دارند و به جای آن دلار پول نفت را می‌گذارند داخلش و به ایران پس می‌فرستند تا بدهد یک کشور دیگر آن را باز کند. با این روش تاکنون بیش از سه بشکه نفت فروخته شده که متاسفانه از این به بعد این کار مقدور نخواهد بود.
دوم این شیرین‌بیان است. این دارو، ریشه گیاه گلیسیریزاگلابرا و از خانواده باقالی‌هاست. همین ترکیب باقالی با این اسم خارجکی «گلیسی نمیدانم چه» برای تحریم کافی نیست؟ آخر باقالی تو را چه به این حرف‌ها؟ تازه خواص شیرین‌بیان را که سرچ کنید متوجه می‌شوید که چه موجود پرخاصیتی است! اصلا در نتایج اول جستجوی گوگل بعد از چگونه با شیرین‌بیان همسایه خود را خوشحال کنیم، این است که چگونه با شیرین‌بیان بمب اتم و انتحاری بسازیم.
در همین راستا ما تعدادی از تحریم‌های بعدی امریکا را پیش‌بینی کرده‌ایم که به استحضارتان می‌رسانیم. تحریم کنگر و جوشانده تخم رازیانه، تحریم شرکت پرورش دلفین‌های پرنده و پاساژ پلاسکو! و البته قرار دادن انبار آذوقه و استطبل سلطنتی ارگ بم در لیست تحریم‌ها نیز دور از انتظار نخواهد بود!

ثبت ديدگاه




عنوان