خشونت‌های پنهان در یک شب رویایی
فریبی به نام لباس پفی

آرایشگاه زنانه

راه راه: به گزارش واحد آمارگیری خبرگزاری زنان توانمند کوچه هفتم غربی، عروس‌ها در مراسم عروسی و شب آن بین ۶۰ تا ۹۸/۹۹ درصد تحت انواع خشونت‌ها قرار می‌گیرند.
ژیلا خانم، سردبیر سرویس آمارگیری محلی که خود هنوز مجرد است اظهار داشت که هر دختر در شب عروسی خود تحت ۹۷۰ نوع خشونت قرار می گیرد و این رقم با مشورت و همکاری نوعروسان محل بویژه فریبا و شراره به دست آمده است.
وی خاطر نشان کرد که معمولا دختران تازه ازدواج کرده جوگیر شده و به دلیل خاطرات کودکی‌شان فریب لباس پفی و سفید عروس را می‌خورند و با کمال میل خشونت‌ها را می‌پذیرند و حتی دیده شده از آن استقبال هم می‌کنند. وی در تشریح و پرده‌برداری از خشونت‌های این شب رویایی موارد زیر را که نتایج مشاهدات میدانی بوده است ذکر کرد:
۱- درگیری فکری، ذهنی، جسمی و ژنتیکی عروس یکسال قبل از عروسی از ترس جوش زدن در شب عروسی
۲- رژیم‌های سخت تغذیه‌ای مانند آب کرفس درمانی، آب جوش درمانی صبحگاهی، نان جو با پیاز و … به منظور پوشیدن لباس عروس سایز ۳۴ به پایین.
۳- نشستن از سحرگاه در آرایشگاه و تحمل ۵۰ لایه پوششی که هر لایه حداقل دویست گرم وزن دارد. (ژیلا تصریح کرد که خود نیز در عروسی برادرش متحمل این نوع از خشونت شده است.)
۴- تحمل تاج عروسی در اوزان مختلف از نیم گرم تا چندین کیلو به منظور همزاد پنداری با ملکه های قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی.
۵- پوشیدن لباس‌هایی با سنگ دوزی کریستال، کوارتز، معدن، آهک و … که سنگین وزن هستند و چهل و شش کیلویی آن نیز مشاهده شده!۶- در بعضی موارد از وسایل خشونت باری علیه عروس و سایر بستگان استفاده می‌شود مانند کفش‌های با پاشنه‌های سی تا چهل سانتی که خسارتهای جبران ناپذیری به روح و روان خواهر شوهر می آورد.
۷- ژست‌هایی مانند نگاه کردن عروس از پشت سر به دوربین به طوری که دسته گل عروس خود را در هوا بالای سر خود در جهت عقربه‌های ساعت بچرخاند و بادبزن خود را به گونه چپ چسبانده که در آتلیه‌ها مشاهده می‌شود که طبق آمار درز کرده سبب قطع نخاع، کشیدگی تاندون پا و دست و پارگی رباط سلیبی شده است.
وی همچنین با کمک تجربیات شراره افزود: عروس پس از تحمل ساعت‌ها خشونت، پس از مراسم نیز تحت خشونت خانگی قرار می گیرد و وقتی به خانه رسید شروع به کندن مژه های مصنوعی، ناخن‌های مصنوعی، خال، چال گونه و سایر مصنوعات می‌کند که خود متحمل فشارهای زیادی است.
سردبیر سرویس درآوردن آمار در انتها اظهار امیدواری کرد که با گرانی مسکن، خوراک، پوشاک، طلا، سکه و پوشک و سایر اقلام آمار ازدواج و در نتیجه این گونه خشونتها کاهش پیدا خواهد کرد.

ثبت ديدگاه




عنوان