راهکارهای شهرداری برای حفظ سلامت شهر
۲ تا خمیازه داشتید، ۵هزار تومان!

راه راه: از سال آینده، برای کاهش آلودگی هوا، محدوده طرح زوج و فرد تبدیل به لایه دوم طرح ترافیک میشود و ماشین‌هایی که به این منطقه وارد شوند، باتوجه به میزان آلایندگی و مقدار حضورشان در محدوده، باید عوارض بپردازند. در ادامه به برخی از راهکارهای دیگر شهرداری برای حفظ شهر از آسیب شهروندان می‌پردازیم:
طرح سنگینی
شهروندانی که در طول روز، مسیری را پیاده طی می‌کنند، باعث فشار بر سنگفرش پیاده‌روها و آسفالت خیابان‌ها می‌شوند که در طولانی‏‌مدت به آنها آسیب میزند، در این طرح هر کس نسبت به میزان پیاده‌روی روزانه و وزنش، ملزم به پرداخت عوارض است که پیش‌بینی میشود، اجرای این طرح، رغبت شهروندان برای کاهش وزن را به همراه خواهد داشت.
طرح تکلم
با توجه به ایجاد آلودگی صوتی در حرف زدن، به منظور کاهش آلودگی صوتی در شهر، شهروندان با توجه به حجم صدا و میزان حرف زدن، ملزم به پرداخت عوارض خواهند بود؛ لازم به ذکر است، در این طرح، برای مسئولین و نامزدهای انتخاباتی، بسته‌های تشویقی ویژه(+ حرف رایگان در شب) در نظر گرفته خواهد شد.
طرح تنفس
وقتی انسان نفس میکشد، مقداری اکسیژن مصرف و دی‌اکسیدکربن تولید میکند، پس نیاز است، اکسیژن توسط درختانی که شهرداری کاشته یا قرار است بکارد، تامین شود، به همین دلیل با توجه به حجم ورودی و خروجی هوا به ریه، شهروندان باید به شهرداری عوارض پرداخت کنند.

ثبت ديدگاه




عنوان