درباره اهمیت استفاده از زبان باستانی سرخه‌‏ای در مذاکرات هسته‌‏ای
« &&+$$=$$$$!»

فریدون در مذاکرات

راه راه: در سفری که رئیس دولت، به زادگاه خویش داشت، از موضوع مهمی سخن گفت که کمتر کسی به اهمیت آن در تعیین سرنوشت کشور و مردم ایران توجه کرد و آن، استفاده از یک کانال رمزی و خاص توسط مذاکره‌‏کنندگان ایرانی، به نام زبان سرخه‌‏ای است. در ادامه ترسیمی از اوضاع ملتهب مذاکرات و تأثیر استفاده از این زبان تقدیم می‏گردد.
در میان مذاکرات یکی از مذاکره کنندگان ایرانی تلفن خود را بیرون آورده و پس از گرفتن عکسی از جان کری برای استوری اینستایش، گوشی را به بغل دستی‏‌اش که متخصص این زبان است می‏دهد. او به فردی در بیرون از مذاکرات زنگ می‏زد و عبارت سرخه‌‏ای زیر را می‏گوید:
« /**+**/ ~~+~~/ ## +%%== !!!»
(توقع ندارید که بنده اصل مکالمه سرخه‏‌ای رد و بدل شده را برای شما بنویسم و خدای ناکرده دشمنان از آن بویی ببرند و در مذاکرات بعدی سوء استفاده بکنند؟!)
ترجمه: داداش اینا دارن میگن قلب راکتور اراک رو بتن بریزید ، فردو و نطنز هم تعطیل و کلی چیز دیگه! و جواب: « /**+****/ ~~+~~~~/ ## +%%!!!!!!؟؟؟ » یعنی بتن ریزی قلب راکتور اراک چیزی نیست، فقط ببین تمامی تحریم‏‌ها حتی تحریم‌های تسلیحاتی به صورت بالمره و یکجا در همان روز اجرای توافق لغو می‏شود یا نه؟! و بعد طرف داخل مذاکره می گفت: « &&+$$=$$$$!» یعنی امضای کری تضمین است و بعد آنطرف جواب داد: «&&%%$$=$$$» یعنی امضا کن بیا تا پشیمان نشده‌‏اند و هر توافقی بهتر از عدم توافق است!
حالا متوجه شدید اگر این کانال رمزی در اختیار مذاکره کنندگان ایرانی نبود چه ضرر جبران ناپذیری متوجه کشور و مردم ایران می شد؟!

ثبت ديدگاه




عنوان