دور زدن با رعایت حق اقوام!
طرح دورزنی!

داماد روحانی

راه راه: طرح ممنوعیت انتصاب اقوام درجه یک و دو مسئولان به مشاغل دولتی، در مجلس تدوین شده است. عده ای در تلاشند این طرح به تصویب نرسد. البته عده ای هم در فکرند که چطور این طرح را دور بزنند. برای این عده اخیر، به چند مورد راه دور زدن قانون مذکور اشاره می‌کنیم:

شناسنامه‌‏ی المثنی: بعضی از مسئولان برای اینکه فرزندشان از خدمت به مردم جا نماند، فامیل خودشان یا فامیل فرزندشان را عوض می کنند. در این صورت، هیچ وقت شامل این طرح ممنوعیت انتصابات اقوام درجه یک و دو نمی شوند و هر کجا بخواهند می توانند اقوام شان را از درجه یک تا هرچندتا استخدام کنند.

آلزایمر: بعضی از مسئولان ممکن است برای مدتی دچار آلزایمر شوند. یعنی خودجوش به دکتر مراجعه کرده و به دکتر می گویند من را آلزایمری کن! دفترچه ی بیمه شان را هم می دهند تا دکتر برایشان قرص تجویز کند تا اگر مجلس این طرح را به تصویب رساند و نظارت ها شروع شد، دفترچه‏‌ی بیمه را نشان بدهند و از هرگونه نسبتی با هرکسی اظهار بی‌‏اطلاعی کنند. در عین حال، هر قوم و خویشی را که دوست داشتند، استخدام کنند.

حق‌‏الزحمه: اصلاً بعضی مسئولان نیازی به انتصاب رسمی اقوام خود ندارند و می توانند اقوامشان را در هر جا که می‏خواهند به صورت قراردادی به کار بگیرند. یعنی حقوق یک فرد رسمی را به یک فرد قراردادی بدهند. اینطوری نه سیخ می‏سوزد نه کباب! نه قانونی دور زده شده و نه اقوام بیکار می‏مانند!

ثبت ديدگاه




عنوان