حدس بزنم یا کف گرگی؟

گرانی بنزین

راه راه: علی مطهری با بیان اینکه حدس میزنم مردم همه موافق افزایش قیمت بنزین هستند افزود: حدسم قرین به یقین است و علاوه بر این حدس حدسهای دیگری هم میزنم که اگر شعور داشته باشید برایتان میگوییم و گرنه نمیگوییم تا ببینم چه خبطی میخواهید بکنید.

ایشان ضمن بیان اینکه حدس هایی میزند که مردم علاقه خاصی به یارانه ندارند و آن را منافی دموکراسی میدانند و حدس میزند مردم شدیدا به دنبال رفع حصر هستند در جواب یکی از خبرنگاران که پرسید چطور به این نتیجه رسیدی؟ خاطر نشان کردند: حدس بزن!

این نماینده مجلس روش حدس زدن درست را اینگونه تشریح کرد که با توجه به اینکه به محض گران شدن چیزی مردم برای خریدن آن، صف میگیرند، پس به این معنی است که هر چیزی را بیشتر می‌خرند دوست دارند گران بشود. بنده بدون اینکه حرف‌های ریس جمهور در مورد قیمت یومیه بنزین در کشورهای دمکراسیته را شنیده باشم خودم حدس میزنم چون مردم ما به روحانی رای دادند پس دمکراسی بالایی دارند و چرا باید بنزین ارزان و هم‌قیمت کشورهای جهان سوم بخرند.

خبرنگار دیگری پرسید: اگر حدس هایتان درست از آب در نیایند چه؟ پاسخ دادند: خودتان حدس بزنید کسی که چشم درست از آب درآمدن حدس های من را ندارد، کف گرگی لازم هست یا نه؟

آقای مطهری در پاسخ به این سوال که علاوه بر حدس چه چیز دیگری میزنی؟ گفت: خیلی چیزها مثلا چیزبگر یا چیز و یا خبرنگار بیشعور توی گونی را هم خوب میزنم.

ثبت ديدگاه




عنوان