نماینده فداکار

راه راه: در پی انتشار فیلم کوتاهی از تعامل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ملت، شورای نظارت بر درس و مشق بچه‌ها تصمیم گرفت “دهقان فداکار” را از کتب درسی حذف نموده و “نماینده مر قانون مدارِ فداکار” را جایگزین آن نماید. بدین وسیله نه تنها بچه‌های مردم یاد میگیرند هرچیزی که غریبه به آن‌ها تعارف کرد، قبول کنند، این‌ را هم می‌فهمند که فتوشاپ یاد بگیرند. متن پیشنهادی برای این درس به شرح زیر است:

کله سحر یکی از روزهای سرد پاییز بود. خورشید یک جاهایی آن پشت‌مشت‌ها قایم شده بود و اعصاب همگان از فرط سرما کیشمیشی بود.

باسط درازهی گذرش به گمرک افتاده بود و چون دائم‌الحال دو سه تا طرح ترافیک داشت، محدویت مانع خدمتش به مردم نبود.

وقتی مأمور گمرک حسود و ندید بدید از ورود غیرقانونی وی به آنجا ممانعت کرد، باسط درازهی کمی خوردنی به او تعارف کرد. اما مأمور گمرک که معلوم بود خیلی خرافاتی‌ست فکر کرد درازهی می‌خواهد چیز خورش کند که بتواند برود تو. بنابراین تعارفش را قبول نکرد و گفت درست صحبت کن.

از طرفی یک نفر کاپشن مشکی از اینکه دید درازهی بجای آهنگ مشکی رنگ عشقه، دارد با موبایلش “دیر اومدی نخوا زود برو” پلی می‌کند، شاکی شد و با چند لگد وی را به بیرون هدایت کرد. اما درازهی با شجاعت فراوان پای مر قانون را کشید وسط. با اینکه هوا سرد بود اما از جانش گذشت . مر قانون را از تنش درآورد و آتش زد تا به بقیه ی نمایندگان خبر دهد که این گذر نا امن است. اینگونه باسط درازهی فداکار به همگان فهماند که برای نجات ماشین بقیه حتی باید در سرما از مر قانون هم گذشت و فداکارای کرد.

ثبت ديدگاه




عنوان