چگونه یک اجرای خوب داشته باشیم؟!
جهت اصلی اجرا

مجری

راه راه: کارگاه «اجرا در قاب تلویزیون» بزودی توسط آرش ظلی پور برگزار خواهدشد. با توجه به آشنایی ما از روحیات وی، احتمالا با چنین آموزش هایی رو برو خواهید شد:

وضعیت لباس در اجرا؛ چگونه لباس بپوشید:

به هیچ وجه یک لباس را دوبار نپوشید. اگر نمی توانید هر روز یک لباس جدید بپوشید، یک لباس جذاب را انتخاب و آن را هر روز با دستورالعمل زیر استفاده کنید:

از روش های مختلف مثل پشت و رو کردن لباس (یک روز پشت، یک روز رو) و یا چاک زدن و دوختن(یک روز چاک بزنید و یک روز بدوزید) استفاده کنید تا تازگی لباس شما معلوم باشد.

روش صحیح تعامل با مهمان برنامه:

قبل از هر چیز باید به خود بقبولانید کلیه افراد حاضر در صحنه اجرا -غیر از شما- هیچ ارزشی ندارند. خصوصا توجه داشته باشید مهمان برنامه از هیچ حقوق انسانی برخوردار نیست و در صورت امکان در همان اول برنامه با مشت و لگد یا حداقل با دست انداختنش، وی را مورد محبت قرار دهید.

نکته طلایی اجرا:

له کردن شخصیت میهمان برنامه در ۲۵ ثانیه اول از خصوصیات یک مجری خوب است چرا که باعث سوار شدن شما بر برنامه و در نتیجه یک اجرای حرفه‌ای است.

نکته نقره ای اجرا:

به هیچ وجه نگران آبرو و شخصیت میهمان برنامه نباشید و اگر نکته خاصی از زندگی شخصی و پنهانی وی دارید مبادا در موقع اجرا از یاد برده و حتما در لحظه مناسب استفاده مچ گیری نمایید و فرصت سوزی نکنید.

نکته برنزی اجرا:

میهمان خوب میهمانی است که نطقش در نطفه کشته شده باشد و جرأت ابراز عقیده نداشته باشد.

استفاده صحیح از تمامی اعضای بدن در هنگام اجرا یا بادی لنگوییج:

هنگام صحبت کردن مهمان برنامه طوری رفتار کنید که انگار مقابل شما یک کلم یا چغندر یا حداقل دسته بیل روی صندلی قرار دارد. خمیازه کشیدن، مشت زدن به سینه(موسوم به حرکت گوریل انگوری) و پشت کردن به میهمان برنامه هنگام صحبت کردن وی، باعث دیده شدن اقتدار شما در اجرا، برجسته شدن شما و کم اهمیتی دیگر اجزای برنامه می شود.

نکته اساسی اجرا:

در هر لحظه از اجرا، جوری گفتگو و رفتار کنید که افراد خاص ذی نفوذ، از اجرای شما خوششان بیاد و خلاصه نان خود را به جای چرب تر کردن، نبُرید.

نکته آخر اجرا:

حواستان همیشه به جهت باد باشد!

ثبت ديدگاه




عنوان