توضیحی درباره خودمانی‌سازیِ رییس سازمان خصوصی‌سازی
پابلیک نه، پی‌وی!

آذری جهرمی

راه راه: در روزهای گذشته برخی مسئولین با تعجب اظهار کردند که در مواردی رئیس سازمان خصوصی‌سازی، بعضاً شرکتی را که قراربوده به بخش خصوصی واگذار شود، خودش به عنوان شخصیت حقیقی می‌خریده است. این مسئولین به گونه‌ای خود را تعجب‌زده نشان می‌دهند که انگار معنی کلمه خصوصی را نمی‌دانند و حالا که در این وضعیت یک نهادی پیدا شده که بنابر فلسفه وجودی و وجه تسمیه‌اش کارش را درست انجام می‌دهد، هی اشکال می‌کنند.

همه اینها نشأت گرفته از آنجاست که بعضی از مسئولین ما از فن‌آوری‌های روز و خصوصاً فضای مجازی غافلند.

اگر این مسئولین یک‌بار در عمرشان به پی‌وی یا خصوصی رفته یا با سوال «چه لباسی تن‌ات است» مواجه شده بودند الآن این قدر متعجب نمی‌شدند. اگر قرار بود در روند خصوصی‌سازی دست افراد غریبه وسط باشد که آن وقت دیگر حکم پی‌وی نداشت و پابلیک محسوب می‌شد.

نکند توقع دارید آقایان ارگان‌های اقتصادی دولتی را زبانم لال بیاورند وسط کانال‌ها و سوپرگروه‌ها چوب حراج بزنند؟

بعید نیست عده‌ای با طرح این مسائل قصد داشته باشند تا به شایعات فیلتر نمودن اینستاگرام دامن بزنند که باید از همین جا عرض کنیم کور خوانده‌اند. پی‌وی یا خصوصی مربوط به نرم‌افزار تلگرام بود که پیش از این با درایت مسئولین فیلتر شده و آن چیزی که در اینستاگرام مطرح است دایرکت است که خصوصی‌سازی هیچ ربطی به آن ندارد.

به مسئولین خدوم و دلسوز سازمان خصوصی‌سازی هم پیشنهاد می‌کنیم تا دستگاه‌های نظارتی و خبرگزاری‌ها را «بلاک‌آنبلاک» کنند که آنها هم نتوانند از این بیشتر در مسیر خصوصی‌سازی اختلال ایجاد کنند.

ثبت ديدگاه




عنوان