بالاخره کتابی که همگان منتظرش بودند منتشر شد:
تَذکِرهُ السِلبریتیَه فی الأجوِبَه اللاکجریه

راه راه: بالاخره کتابی که همگان منتظرش بودند به همت انتشارات اردشیر(انبوه سازان برادران مزدوج به جز اردشیر سابق) از چاپ خارج شد. این کتاب نفیس که «تَذکِرهُ السِلبریتیَه فی الَاجوِبَه اللاکجریه» نام گرفته، در واقع مجموعه‌ای از پاسخ‌های سلبریتیون به سوالات پرسیده شده از آنها است.

در اهمیت این مجموعه بی‌نظیر همین بس که در همین مدت کوتاه پس از انتشار آن، کارشناسان و صاحب نظران بسیاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، دامپزشکی، فقهی، تاریخی، نفتی، جراحی قرنیه، داوری واترپولو، روانشناسی بالینی حشرات سخت‌پوست و… از خانه خارج و تاکنون مراجعت نکرده‌اند.

کارشناسان مراجعه کرده عنوان داشته‌اند آخرین بار کارشناسان مراجعت نکرده را در حال حرکت به سمت افق دیده‌اند. در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «بیائید دنیا رو جای قشنگی کنیم و اینقد سخت نگیریم، بیائید بخندیم و از با هم بودنامون لذت ببریم»(ایموجی خنده ملیح، دو عدد).

در قسمت پنجم از فصل اول این کتاب که در مورد جایگاه رگ‌های عصبی در قرنیه چشم انسان است می خوانیم: «تزریق روزانه فقط یک بار از آمپول‌های مخصوص شرکت عموچنگیز در قرنیه چشم اعضای خانواده، باعث شسته شدن چشم‌ها و جور دیگر دیدن دنیا می‌شود؛ آری! چشم‌ها را باید شست».

در بخشی جداگانه از این فصل که به زبان انگلیسی و با عنوان “No Rogan Anyway” به رشته تحریر درآمده، بر عدم مصرف روغن به جز یکی دو تا پیس آن هم در رستوران بُزتپّه، تاکید بسیار شده است.

در فصول بعدی این اثر که در خصوص سیاست خارجی نگاشته شده، برای اولین بار به طرزی هنرمندانه از نقش فقدان آموزش اصولی سانتر کات‌دار و فرار از کناره‌ها به نوجوانان در ظهور و سقوط داعش پرده‌برداری شده است.

فصل پایانی کتاب که در نوع خود نقطه عطفی در نقطه‌های عطف محسوب شده، به تشریح آخرین آپدیت احکام اسلامی اختصاص یافته است.

در بخش اول این کتاب با عنوان «مگه چه عیبی داره» می خوانیم: «دست دادن زن و مرد و حتی بوسیدن یکدیگر اگر به نیت کسب جایزه در جشنواره‌های خارجی باشد بلا اشکال است»

نویسنده در ادامه، ادامه داده است: «البته این اذن معطوف به دریافت جایزه‌ای هر چند جزئی است و در صورتی که شخص مرتکب، موفق به دریافت جایزه نشود بر وی لازم است با برداشتن یک موز یا چیزی شبیه به آن از جشنواره مورد اشاره، عمل مذکور را جبران کند.»

گفتنی است «تذکره السلبریتیه فی الاجوبه اللاکجریه» در ۱۶۲جلد و در قطع وزیری با چاپ سنگی در اختیار عموم فالوران و فنزان قرار گرفته است.

ثبت ديدگاه




عنوان