توئیز 76
فرق کتیبه و مین گوجه‌ای!

راه راه: دادزن حرفه‏‌ای

رییس دولت اعلام کرد: هفته ای نیست که در دولت دادنزنم و فریاد نکشم. رییس‌‏دولت که فریاد می‏کشید در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا فریاد کشیدن از وظایف قانونی ریاست‏‌جمهوری است یا مجلس باید آن را تصویب کند، گفت: رییس‌‏جمهور در قانون اساسی سه وظیفه دارد که دوتای آن فریاد زدن و دادزدن است و سومی نظردادن درباره عبور ابرها از بالای جاهای درخت‏‌دار یا زمین‏‌های کچل‏‌شده! البته لایحه‌‏ای را برای اصلاح آن به مجلس ارائه کرده‌‏ایم و منتظریم تا با قید سه فوریت، تصویب آن مورد بررسی و نظر موافق مجلس قرارگیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اجرای درست قوانین کشور و برنامه‌‏ریزی برای کاهش فساددولتی از مسئولیت‌‏های کیست؛ اضافه کرد: بنده آورده‌‏ای برای دولت نداشته و ندارم و همان موقع هم گفتند یک‌‏نفر دادزن حرفه‌‏ای نیاز داریم و بنده قبول کردم. حالا هم دارم دادم را می‌‏زنم و حقوقم را می‌‏گیرم!

فرق کتیبه و مین گوجه‌‏ای

سازمان بشردوستانه انگلیسی که برای کمک به مین‏‌روبی و پاک‌سازی مناطق آزادشده از دست تروریست‌ها وارد عراق شده بود، سارق آثار باستانی از آب درآمد. یک مقام رسمی دولت عراق اعلام کرد: این سازمان به بهانه پاک‌سازی شهرموصل از مین و سایر تله‌‏های انفجاری که تروریست‌های داعش در آن کار گذاشته بودند، وارد موصل شد، اما وقتی خارج شد، تمام کلیساها و جاهای دیگر را که آثارباستانی داشتند پاک‌سازی کرده بود. مدیرعامل این سازمان انگلیسی که آثار باستانی عراق را پاک‌سازی کرده و با خود به انگلیس دزدیده است در تماس اختصاصی با خبرنگار ما هرنوع شائبه عمدی بودن این سرقت را تکذیب کرد و دلیل وقوع این سرقت را، عدم آشنایی کارشناسان باستان‏شناسی این سازمان بشردوستانه دانست. وی در این رابطه گفت: معمولاً کارشناسان باستان‏شناسی که ما برای مین‏‌روبی و پاکسازی به مناطق جنگ‌‏زده می‌‏فرستیم، تفاوت یک کتیبه باستانی را با مین گوجه‌‏ای نمی‏‌دانند لذا همه را جمع می‌‏کنند می‌‏آورند اینجا تا باهم ببینیم چی‏‌به‏‌چی هست؟!

به ما چه؟

پس از داغ شدن هشتگ جهانی برای آزادی خانم مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس‌‏تی‏‌وی، دادگاه فدرال آمریکا اعلام کرد: مرضیه هاشمی هیچ اتهامی ندارد، اما باید بازداشت شود! (این علامت تعجب را ما گذاشتیم!). همین دادگاه به خبرنگاران گفت: به ما چه که این خانم خبرنگار است و به ما چه که این خانم تبعه یک کشور دیگر است و به ما چه که او یک مادر است و به ما چه که او یک انسان است و به ما چه که این‌همه ادعای دموکراسی و اینها داریم و کلاً به ما چه که! دادگاه فدرال آمریکا سپس گفت به توچه!

این «به تو چه» در جواب خبرنگاری بود که پرسید: حتی اگر این خانم، برفرض محال، متهم بود، آیا درباره رفتار زشت و غیرانسانی مأموران آمریکایی با این خانم و پایمال کردن حقوق اولیه او هم می‏گویید به ما چه؟!

ثبت ديدگاه




عنوان