تفسیر سخنرانی
غسل بعد از لمس برجام واجب نیست!

راه راه: بعد از اظهارنظر فوق کارشناسی رییس‌جمهور در خصوص بارش ابرها -که ما اولش فکر کردیم طنز است بعد معلوم شد در زمینه «فکر کردن» هم، مثل «طنز» هیچی نمی‌شویم- ایشان اظهارات گهربار دیگری نیز داشته‌اند که با توجه به عمق محتوای آن، به صورت حاشیه‌نویسی شده و تفسیری تقدیم می‌گردد:
(عباراتی که درشت آمده مال حقیر طنزنویس نیست. الکی به آنها نخندید.)
رئیس‌جمهور پس از بازدید از نمایشگاه «کسب و کارهای آینده» در نشستی با مدیران وزارت ارتباطات گفت:
«اول که تلفن آمد برخی فلاسفه شک کردند که این غیرممکن است.»
یکی از فلاسفه ضمن تایید این سخنان افزود: حالا درسته ما گفتیم هرچی در ذهن تصور شود ما به‌ازایی در عالم دارد، اما جون داداش دیگه تلفن مد نظرمون نبود! مگه میشه؟ درسته بعد از برجام پیشرفت حاصل شده ولی نه تا این حد.
«وقتی می‌خواستند حمام‌ها را دوشی کنند و خزینه‌ها را ببندند می‌گفتند اسلام از بین می‌رود. یکی از آیت‌الله‌ها در قم می‌گفتند مردم دیگر نمی‌توانند غسل کنند.»
در این خصوص اتحادیه صنف حمام خزینه‌ای با حمایت قاطع از رییس‌جمهور اعلام نمودند: هرچند غسل بعد از لمس برجام واجب نیست ولی احتیاطا ضرر هم ندارد. حالا با دوش یا بی دوش.
این قشر همیشه در حمام با اشاره به اینکه این قسمت از سخنرانی ایشان از بس تکرار شده رنگش رفته، درخواست کردند سخنرانی تازه که رنگ و روی بهتری داشته باشد انتخاب کنند.
«نمی‌توان گفت چون تصادف هست واردات اتومبیل به کشور را متوقف کنیم»
این تنها بخش سخنان رییس‌جمهور است که با اعتراض مدیران ایران‌خودرو و سایپا روبه‌رو شده و این عزیزان با اشاره به اینکه با تلاش آنها، کشور در زمینه تصادفات به خودکفایی رسیده، از واردات تصادف از کشورهای دیگر آنهم در شرایط تحریم‌های ارزی پسابرجامی انتقاد نمودند.
«این ممکن نیست که حاکمیت بگوید چون بخشی از موبایل ضرر دارد موبایل را کنار بگذارید»
قابل توجه اولیای محترم! وقتی حاکمیت به زور توپ و مسلسل هم نتوانسته مردم را از موبایل محروم کند، شما می‌خواهید با «بچه بشین سر درس و مشقت» یا «سرتو از اون موبایل کوفتی دربیار» کسی موبایل را کنار بگذارد؟ دل خجسته‌ای دارید… . بزن اون کانال ببینیم برجام چی شد بالاخره.
«ما فکر می‌کنیم که یک اختیاراتی داریم از آسمان که هر فرمانی را بر زمینیان صادر کنیم»
لایحه بودجه ضمن تایید این فرمایشات گفت: رییس‌جمهور بخش اعظم ما را که حدود هفت درصد می‌شود، می‌دهد به ارگان‌های غیردولتی؛ بعد شما می‌خواهید از آسمان هم به زمینیان دستور صادر کند؟ معاون ایشان اختیار ندارد منشی عوض کند بعد شما می‌پرسی برجام چی شد؟ خجالتم خوب چیزیه …
«خداوند به پیامبرش می‌گوید که تو وکیل مردم نیستی تو چه کار مردم داری. تو تنها پیام را منتقل کن»
البته هر آدم بیسوادی از جمله منتقدان برجام می‌دانند که پیامبر ولی مردم بوده نه وکیل مردم و لذا این فرمایش رییس‌جمهور را باید ابتدا پشت و رو کرده و سپس طلا گرفت.
«اگر تمام عالم را هم بسیج کنید، مردم موبایل‌شان را در جیب‌شان پنهان می‌کنند»
این نکته از فرط بدیهی بودن جای بحث ندارد. اصلا مردم هیچ، خود بنده بسیجی هم اگر یک روز از منزل بیرون بیایم و ببینم همه لباس بسیجی پوشیده‌اند، موبایلم را در جیبم قایم می‌کنم تا معلوم شود در شرایط تحریم‌های بعد از برجام اینهمه کارت بسیج چطور صادر شده؟
«مقابله با خواست مردم شرعی و قانونی نیست»
مثال روشنش همین یارانه که از وقتی مردم رای دادند یارانه می‌خواهیم ما کلا از فکر قطعش آمدیم بیرون. تازه بعد از برجام بیشتر هم شد.


در پایان این تفاسیر بعضی‌ها می‌پرسند حالا ربط این حرف‌ها به عنوان نمایشگاه (کسب و کارهای آینده) چی بود؟ منابع آگاه در این باره معتقدند که کسب و کار پسابرجامی بعضی‌ها فعلا همین چیزها بوده و از این لحاظ وضع هر کسب و کاری که خوب نباشد، بحمدالله نان ما طنزپردازها توی روغن است.

يك ديدگاه

  1. حسن ۱۳۹۷-۱۱-۰۹ در ۹:۵۱ ق٫ظ- پاسخ دادن

    شش سال با همین حرفا ملتو گذاشته سر کار

ثبت ديدگاه




عنوان