نامه مهم ترامپ به حدادعادل
فارسی از که آموختی؟

فارسی حرف زدن ترامپ

راه راه: ترامپ به آقای حدادعادل نامه نوشت. این نامه که مثل بمب در خبرگزاری‌ها منفجر شده، تنی چند نیز تلفات داده است. خوشبختانه آقای حداد عادل این نامه را در اختیار اصحاب رسانه گذاشته که متن کامل آن برای اولین بار به حضورتان تقدیم می‌شود:
جناب آقای حداد عادل
ریاست محترم ادبستان فرهنگ و هنر

چند وقتی است به فراگیری زبان فارسی مشغولم. در همین رابطه اخیرا اولین توییت خود به زبان فارسی را منتشر کردم. ابتدا چندان جدی نبود ولی باید می‌فهمیدم شما ایرانی ها چه می‌گوئید دقیقا. ضمنا خیلی هم بد نشد، این دموکرات‌ها بد جوری افتاده‌اند پی استیضاح من. خوب است بعد از اینجا به فکر رفتن به جایی باشم که دست هیچ آمریکایی به من نرسد. با این حال ابهامات و سوالاتی ذهنم را به خود مشغول کرده که در ادامه از شما می پرسم. بدیهی است عدم پاسخگویی یا پاسخگویی ناقص شما موجب اعمال تحریم‌های جدید یا ریز ریز کردن بیشتر کاغذ برجام خواهد شد:
۱. می‌خواست با میخواست چه فرقی دارد؟ و خواست با خاست؟
۲. گچپژ کیست؟ چرا وقتی اسمش را به بن سلمان گفتم سکته ناقص زد؟
۳. رندی مکن و بگو “مِی” در کلام حضرت حافظ دقیقا به چه معناست؟
۴. به استاد کزازی بفرمایید مراعات ما تازه واردها را بکنند.
۵. معنی این کلمات که زیر توئیت من نوشته‌اند چیست: زردنبو ، ایکبیری، ذلیل‌مرده، خرخاسِکی، چَفتَل ،خزوک، لیوه، درووزن، بووووووووووق
۵. این جمله من را کشت: دراومد گفت پاشید برید بگیرید بخوابید!
و یک سوال بی ربط: این نخود که میگن تو مغز کله پاچه اس چجور میشه پیداش کرد؟ این ملانیامون دیشب چشاش از سو رفت بسکه دنبالش گشت و پیداش نکرد.
راستی یکم قند و نون برامون بفرست،
امضا د. جی. ترامپ

ثبت ديدگاه




عنوان