نامه قطب به حوزه هنری لرستان
هوزه

خوزه هنری

راه راه: اول از هر چیز “یا هو”
از: هو
به: او
با درود فراوان بر قطب عالم عرفان یعنی خودم.

هوزه هنری لرستان سلام علیکم. خبر جذب تنی چند از مریدان و خاکساران این‌جانب “نورعلی تابنده” -اَعلَی الله مقامی- بسی مایه مسرت‌مان گشت تا جایی که حقاًحقا بالا گرفت و دایره‌ای ضرب نمودیم در جمع و رقص سماع به معراج برد اهالی طریقت و حقیقت و عرفان را کمپلت.
این خلسه نشات گرفته از خلوص هوزه هنری لرستان در جذب مریدان، شیرین‌تر از شیره‌ی گل خشخاش بر جان‌مان نشست. درود مجذوب المواد بر شما باد. سلام وافور الطریقت برشما باد. این غَلَیان شورانگیز جذب مریدان، عزلت نشینان گوشه خانقاه را به جوشش و حرکت واداشته تا آنجا که قُل‌قُلِ قلیان ‌مراد به پایه‌های عرش اعلی می‌رسد.
این خیزش، امید و روحی تازه در سیر و سلوک مریدان دمیده به گونه‌ای که آنان که در مقام مجذوب التنباکو بودند به مقام مجذوب الشیره رسیده‌اند و مجذوب الشیره‌ها، عشیره سنتی را رها نموده و به مقام مجذوب الصنعتی رسیده‌اند. دمت گرم که و‌لوله‌ای انداخته‌ای در میان مریدان. عشق است و آتش و دود از این جسارت هوزه.
و اما چند پیشنهاد:
اول آنکه واحد موسیقی هوزه هنری را مجاب نما تا تار تمام تارها را تعویض نمایند و سه‌تار از سبیل مریدان را جای‌گزین نما تا هنری‌تر بنوازد آشنا را.
دوم: زین پس به جای کلمه نا مانوس حوزه هنری از هوزه هنری استفاده می‌نمایم که درویشی تر است. پس سردرش را تغییر ده و مبادا آزرده خاطر شوی از لومه لائم.
سوم: واحد نمایش را اصلاح نما که به‌جای این جنگولک بازی‌ها، رقص سماع پیشه کنند که درویشی‌تر است.
چهارم: سُولِت دِ دو

ثبت ديدگاه




عنوان