جشنولوژی تخصصی برخی پایکوبی‌‏ها
ما که خلاصیم!

راه راه: یکی از مباحث گشوده در روانشناسی مقوله‏ جشن و پایکوبی است. جوری که جشن در فرآیند زندگی شما تاثیر می‏گذارد، هزارهزار کتاب و درس و متد تربیتی هیچ تاثیری ندارد. با ما همراه شوید تا تاثیر و فلسفه برگزاری جشن‏‌های مختلف را برایتان تشریح کنیم.
تعیین جنسیت
این جشن اولین جشن زندگی هر انسان است و به او و دیگران می فهماند جنسیتش چیست! وضع جامعه امروز را ببینید! پسرانی که گیسوانی شبیه شام فراغ، زیر ابرویی شبیه چشم زاغ و رژ لبی شبیه آتش داغ دارند یا دخترانی که با لباس‌‏های مخصوص کشیدن آبِ حوض، تردد می‏کنند، کسانی هستند که جنسیت‌شان طی یک تشریفات درست و دقیق و اصولی و پرفکت، حالی‌شان نشده. اینها بعداً به شدت برای جامعه مشکل‌‏ساز می‏شوند و باعث شیوع بیماری‌‏هایی نظیر اسهال و استفراغ در جامعه خواهندشد.
جشن دندونی
وای خدای من! کودکِ شما دندان درآورده؟ این خیلی عجیب و غیرمنتظره است! قبلا در هیچ جای دنیا مشاهده نشده کودکی دندان دربیاورد! باید این اتفاق بزرگ و تاریخی را جشن بگیرید و بدهید در کتاب‏‌های تاریخ ثبت کنند و حتی در دانشگاه تدریس کنند. شما گونه بسیار نادری هستید! مسخره نمی‏کنم ‏ها! جدی می‏گویم! فکر می‏کنید از هر ۱۰۰ کودکی که در جهان هستند چند تایش دندان در می‏‌آورد؟ باور کنید اگر یکی هم دندان در بیاورد این خارجی‌‏ها در بوق و کرنا کرده، پُزش را به من و شما می‏‌دهند!
تاتی پارتی
شاید فکر کنید تاتی کردن کودک‏تان نیز مثل دندان درآوردن، امری عجیب است ولی اینطور نیست! تاتی کردن یک امر عادی است که اکثر کودکان اگر مشکل خاصی نداشته باشند بعد از مدتی به این آپشن مجهز می‏شوند. اما نباید از کنار این اتفاق ساده، به سادگی عبور کرد. باید آن را مهم شمرده و جشن گرفت. فکر می‏کنید کریستیانو رونالدو و لیونل مسی کار را از کجا شروع کردند؟ از زمین خاکی؟ نه! از همین تاتی‏‌تاتی کردن‏‌ها! بنابراین باید این روز را جشن بگیرید هرچند در بادی امر بسیار بی‌‏اهمیت جلوه کند.
گودبای پوشک
البته این جشن بیشتر برای پدر خانواده است که از شر خرید پوشک خلاص می‏شود. بنابراین اگر از آن خانواده‌‏های «بالای خط» هستید سعی کنید تا می‏توانید این جشن را به تعویق انداخته، بگذارید کودک، قشنگ کارش را بکند. چون باید از الان یاد بگیرد ثروت پدر را چطور به استفاده بدهد! چند تا ماشین بالای یک میلیارد بخرد! چندتا ساعت و لباس مارک چشم در بیار بخرد. خلاصه اینکه یاد بگیرد نباید محدودیتی داشته باشد و بتواند هر وقت که خواست از پوشک خود استفاده کند یا نکند. خدا را چه دیدید! یکهو دیدی ژن خوب، باعث شد مدیر شود که این نوع مدیران فرمایشی که عمدتاً با رانت و لابی پست‏‌های مهم را احراز می‌‏کنند بدجور به آن آپشن نیاز پیدا می‌‏کنند.
هالووین
در این جشن به خوبی یاد می‌‏گیرند چطور باید به سایر افراد در جامعه یورش برده، اموالشان را با شیرین‏‌کاری و اگر نشد با زور، از چنگ‌شان در بیاورند. به خصوص آموختن جمله «trick or treat » که به شما کمک می‏کند اگر فردا روزی در جامعه، مردم با زبان خوش نگذاشتند حقشان را بخورید، بتوانید به زور متوسل شده، پس آنگاه حقشان را بخورید.
چهارشنبه‌‏سوری
حالا دیگر به سنی رسیده‌‏اید که باید تخریب بیاموزید! آتش زدن بیاموزید! سوزاندن بیاموزید! بزنید با ترقه و سر و صدا اعصاب مردم را خط خطی کنید! به فکر بیماران در بستر مرگ و آمبولانس‌‏ها(شما همون آنبولانس هم بگی قبوله!) نیز نباشید چون سلبریتی‌‏ها اهمیت احترام به آنها را در زمان دیگری یادشان می‏‌آید! اصلا پیشنهاد می‌‏شود ترقه‌‏هایتان را به همان آمبولانس‌‏ها بکوبید! اعمال دیگری مثل خودسوزی، دیگرسوزی، جِزورزی و پریدن از روی هرچی را نیز به خوبی فرا بگیرید.
طلاق
اگر این جشن در سنین کودکی و توسط والدین شما برگزار شود، یاد می‏گیرید که به هیچ چیز این دنیا نباید دل بست. حتی مهرمادری و پشت‏‌گرمی پدری. باید روی پای خودتان بایستید و از همان عنفوان کودکی خود را از هر نوع نیاز عاطفی مبرا کنید و حس محبت‏‌ورزی را در خود سر ببُرید. اما اگر در سنین بزرگسالی توسط خودتان برگزار شد باز هم خوب است! یاد می‏گیرید که عهدشکنی و عدم پایبندی به تعهدات خیلی هم خوب و شیرین است و حال هم می‏دهد! تازه یک کیک با مجسمه خمیری قهوه‌‏ای رویش هم می‌‏خورید!
امضاء شد
این جشن «امضاء شد»، یکی از جشن‌‏ها و پایکوبی‏‌هایی است که به دلیل خاصی نیاز ندارد و اغلب در مناطق مرفه و بالای شهر روی می‏دهد. از لوازم این جشن می‏توان به تی‏شرت «آی لاو فلان» و یک قطعه اسکناس یک دلاری اشاره کرد. مهم هم نیست که کی، کجا، کِی، با کی، چی را، برای چی امضاء کرده‌‏اند و آیا اصلاً امضای طرف تضمین هست یا نه! تنها چیزی که برای برگزاری این جشن و پایکوبی مهم است این است که روزنامه متبوع بنویسد «خلاص شدیم» و شما فی‌‏الفور بپری توی خیابان با سوزی و داگی و شی‏شی پایکوبی کنید و تا صبح به پایکوبی ادامه دهید.
تبریک می‌گویم! برگزاری دقیق و درست این جشن ها باعث شده که شما یک انگل جامعه به تمام معنا شوید و از این به بعد می توانید هر چیز را که دلتان بخواهد داغان کنید! ممکن است شانس‌تان زده باشد و قاتلی، جنایتکاری، محتکری، مختلسی چیزی شده باشید و برای خودتان کسی! اصلاً نگران دستگیری و برخورد قضایی هم نباشید! وزیر خوب کسی است که از شکایت و پیگرد نمی‌‏ترسد. تازه، سلبریتی‌‏ها و سازمان‌‏های حقوق بشری و سفارت عربستان در استانبول و پلیس فرانسه، آماده‌‏اند تا از شما با تمام وجود دفاع کنند و حامی محیط زیست، آزادی‌خواه، مادر یا حتی دیپلمات معرفی‌‏تان کنند!

ثبت ديدگاه




عنوان