تتلولوژی
بررسی واکنش‌ها به تتلو و کنسرتش

تتلولوژی (tatalology)یک تخصص در پزشکی بزرگسالان و نارسایی های مغزی است که به مطالعه و درمان بیماری‌های مرتبط با تتلو زدگی و نقش آن در اظهار نظر افراد می پردازد. به متخصص این رشته تتلولوژیست می‌گویند.

بیشتر بیماری‌های مورد توجه این تخصص ریشه آب و هوایی دارند و لذا تتلولوژی بیشتر به مطالعه جوزدگی می‌پردازد.

تتلولوژیست در زمینه‌های زیر فعالیت می‌کند:

• تتلو صندوقولوژی
• تتلوماهیلوژی
• تتلو تاثیرولوژی
• تتلو تقصیرولوژی
• تتلو هنگولوژی
• تتلیتیلوژی(نوع التهابی)

تتلو صندوقولوژی:
این گرایش، رابطه میزان فالور اشخاص و تعداد رای‌دهندگان را بررسی می کند. یک تتلو صندوقولوژیست یاد می گیرد که تعداد فالورهای اینستاگرام یک شخص لزوما مساوی با تعداد رای‌دهندگان نیست؛ چون بسیاری از آنها علاوه بر این که برای فحش دادن به شخص مورد نظر او را فالو کرده‌اند، اساسا رای نخواهند داد؛ آنها تینِیج هستند. مشاوران جوان انتخاباتی مهم‌ترین نمونه های مورد آزمایش این متخصصان را تشکیل می دهند.

• تتلوماهی لوژی
سندروم علاقه به آب گل آلود و صید ماهی در آن، از شایع ترین اختلالات شناخته شده بشری است. با این حال در تتلوماهی لوژی این موضوع به صورت تخصصی واکاوی می شود. بارزترین نشانه مبتلایان به این سندروم این است که معتقدند حزب آنها از قبل همه چیز را می دانست یا این چیزها فقط در حزب رقیب یافت می شود. ۴۵ درصد از مبتلایان به این سندروم، به جای ماهی با اقلامی از قبیل لنگه کفش زنانه، جوراب مردانه پاره و… مواجه می شوند که حال روحی آنها را با وخامت بیشتری روبرو می کند.

• تتلو تاثیرولوژی: این گرایش افرادی را مورد مداوا قرار می دهد که معتقدند تتلو را با آه و نفس بسیار گیرای خود هدایت کرده اند یا داشته اند می کرده اند که دیگران نگذاشته اند. این افراد نام و مشخصات ویژه ای ندارند ولی شاعر در مورد آنها گفته است: شیخ بازیگوش ما از بس مرید خویش بود، عطسه ای فرمود و گفت این جمله مشهور کیست؟(قزوه)
• تتلو تقصیرولوژی: یک تقصیرولوژیست به بررسی ماهیت بیماری «تقصیرماست» می پردازد. مبتلایان به این بیماری معتقدند اگه تتلو فحش داد تقصیر ماست، اگه زلزله اومد تقصیر ماست، اگه بهمون حمله کردن تقصیر ماست، مرغی که انجیر بخوره نوکش کجه اونم تقصیر ماست و…
• تتلو هنگولوژی: هیجان انگیز ترین بخش تتلولوژی، تتلوهنگولوژی است. تاکنون ۲۵۴۱ دانشمند مجرب این رشته به هنگ مغزی دچار شده اند. وظیفه این دانشمندان بررسی نوعی از بیماران بود که معتقد بودند مقصر اصلی آبروریزی جهانی کنسرت تتلو در گرجستان، اقدامات رژیم است، اقداماتی که باعث فرار مغزهای نخبه به خارج از کشور شده است. نکته هنگ آور این است که این افراد تا قبل از پخش شدن خبر اعتراض مردم گرجستان به این کنسرت معتقد بودند «باز یه نفر خواست مردمو شاد کنه اینا بهشون برخورد» یا «از نظر من تتلو هیچ چیز بی ادبی نگفت و حتی من چندبار گریه کردم که چرا نتونستم تو اون فضا حضور به‌ هم برسونم». حتی یکی از این بیماران مقاله ای با عنوان «زیبایی شناختی هنر اصیل ایرانی در کنسرت تتلو در گرجستان» نوشته بود که پس از اعتراضات مردم گرجستان به ادبیات و رفتار زننده این خواننده، عنوان مقاله به «بررسی تخریب فرهنگ اصیل ایرانی توسط مزدوران رژیم در گرجستان» تغییر کرد.
• تتلو توحال خودم باشمولوژی: اگر شما یک جامعه شناس یا مسئول فرهنگی هستید، حتما به یک تتلو توحال خودم باشمولوژیست مراجعه کنید. مبتلایان به این نوع اختلال معمولا علاقه زیادی به سروده «بذار تو حال خودم باشم، باشم، باشم…» دارند.
• تتلیتی لوژی (نوع التهابی): آیا تا بحال کسی را در حال تقلید صدای کبوتر دیده اید؟ آیا از آشنایان و بستگان خود کسی را می‌شناسید برای شنیدن چند فحش آبدار و رکیک حاضر به سفر به گرجستان و پرداخت بلیط صد دلاری شود؟ این نشانه ها را به هیچ وجه نادیده نگیرید. با مشاهده مبتلایان به سندروم تتلیتی، مراتب را سریعا به یک تتلیتی لوژیست یا فوریت‌های پزشکی اطلاع دهید.

منابع
اطلس جامع بیماری های مزمن، بدخیم، خوش خیم و نیمه‌خیم، انتشارات دکتر نزاکت پرست
زیبایی شناختی هنر اصیل ایرانی در کنسرت تتلو در گرجستان، مهندس بادفروش
بررسی تخریب فرهنگ اصیل ایرانی توسط مزدوران رژیم در گرجستان، دکتربادفروش

ثبت ديدگاه




عنوان