تحلیل جامع مضرات عدم پخش نود در صدا وسیما
نود و هشت بدون نود

حذف عادل برنامه 90

راه راه: سال نود و هشت بدون برنامه نود تا الان هشت که نبوده هیچ، بلکه کمتر از هشت بوده. برای همین باید مشکلاتی که به واسطه پخش نشدن نود و آیتم های آن برای صداوسیما پیش میاید بررسی شده و رفع گردد.

تیتراژ ابتدائی: با قطع پخش نود، دیگر تیتراز ابتدائی این برنامه از شبکه سه سیما پخش نشده و این یکی از ضرر های اصلی سازمان صداوسیما در پخش نکردن نود است. دیگر مردم تیتراژ ابتدائی این برنامه را که تلفیق خوبی از صحنه های آهسته و سریع عرق ریختن بازیکنان فوتبال بود را ندیده اند و این موضوع باعث ندیدن این صحنه ها توسط مردم می شود.

صحبت های عادل فردوسی پور: اساسا نقش اساسی تحلیل های راهبردی و متفاوت عادل فدوسی پور به عنوان مجری و تهیه کننده یک برنامه فوتبالی، درباره دیگر موضوعات جامعه غیر قابل انکار بود. برخی از این تحلیل ها باعث تصمیم گیری های کلان بود و یا خواستار این تصمیم گیری های کلان می شد. به نظر می رسد با قطع پخش نود، دیگر خوراک تحلیل های تحلیل گران سازمان صداوسیما بخصوص تحلیل گران مسائل جنوب شرق آفریقا، تامین نشده و این عزیزان در تامین محتوای خود دچار مشکل شوند.

نظر سنجی و اهداء جایزه: بخش نظرسنجیدن و اهدای ۵ جایزه ۵۰۰ هزار تومانی به خاطر شرکت در آن، از آیتم های برنامه نود بود که به خودی خود باعث جذب ۷۳ درصدی جوانان به صداوسیما می شد. این درصد اقبال جدای از اقبال ۱۳۱ درصدی مردم به خاطر کل برنامه نود بود. با حذف این آیتم، ۷۳ درصد از مخاطبان سازمان صداوسیما دچار ریختگی شدید شده و دیگر تلویزیون تماشا نمی کنند و این قطعا به ضرر سازمان صداوسیما خواهد بود.

نود درجه: اگر از گفتگو های طنز آمیز در برنامه که خود یک کلاس آموزش طنز نویسی برای مشتاقان طنز و نویسندگان بود بگذریم، هنگامی که نود پخش نشود آیتم طنز نود درجه هم پخش نشده و این موضوع باعث کم رونق شدن کانال های طنز فوتبالی در فضای مجازی می گردد و ضربه به اشتغال دو میلیونی در حالت خستگی و دویست هزار تایی در حالت معمولی ایجاد شده در فضای مجازی می زند.

کارشناس داوری: یکی از معدود محل هایی که داوران درآن بدون تحمل درد و رنج اگزوز خاور و شیر سماور به اظهار نظر می پرداختند، آیتم کارشناسی داوری برنامه نود بود. با قطع پخش این برنامه داوران بازهم مجبور به اظهار نظر در همان فضای درد آور قبلی خواهند بود که با توجه به تجربه محیط بی درد، برای انها بسیار درد آور تر است.

خلاصه بازی ها: تنها دلخوشی افرادی که حجم اینترنت کافی برای دانلود خلاصه بازی های هفته از سایت ورزش سه را نداشتند، آیتم خلاصه بازی های هفته برنامه نود بود. تعطیلی نود و این آیتم باعث شده تا این افراد دیگر دلخوشی قابل توجهی نداشته باشند و آمار خودکشی به هفت و نیم برابر حد متعادل خود برسد و مشکلات اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق نیز بیش از پیش شود.

گفتگوی تلفنی: در این آیتم از برنامه نود، به رفع کدورت ها بین مدیران فوتبالی و غیر فوتبالی پرداخته می شد. علاوه بر باقی ماندن کدورت ها، قطع پخش نود باعث افت ۴۲ درصدی سهام شرکت مخابرات هم شده که این موضوع ضربه مهلک و اساسی به پیکره یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی ایران زده است.

گفتگوهای غیر فوتبالی: بازیگران سرشناسی چون محسن تنابنده و احمد مهران فر یا شاید مهران احمدی، جای دیگری از تلویزیون به غیر از نود را برای صحبت و مصاحبه قبول نداشتند. با قطع پخش نود امکان مصاحبه گرفتن از این بازیگران سرشناس و محبوب مردم، به زیر صفر می رسد و این موضوع ضربه بزرگی به بدنه اجتماعی سازمان صداوسیما خواهد زد و آثار این کار بر هنر هفتم هم قابل اندازی گیری نیست.

تیتراژ پایانی: قریب به ۹۹/۹۹۹ درصد از مردم ایران (که تنها علی فروغی از آنها استثنا می شود) دوشنبه ها سر خود را با نوای این تیتراژ بر بالش می گذاشتند و پخش نشدن نود باعث بدخوابی مردم شده است. این موضوع باعث پایین امدن راندمان کار در اداره ها و بانک ها می شود و در کل باعث افت کیفیت فعالیت مردم در روز سه شنبه خواهد شد.

نتیجه: از قدیم گفته اند هرکسی را بهر کاری ساختند جو زگندم بروید گندم ز جو، مردم ایران هم برای تماشای برنامه نود ساخته شده اند و محاسبات کامپیوتری نشان می دهد پخش نشدن برنامه نود باعث شده تا هفته برای مردم هفت روز نداشته باشد و در شش روز سپری شود. این موضوع باعث پوچ گرایی و از دست دادن انگیزه مردم شده است. لازم است تا مدیران سازمان صداوسیما بدون ترس از خطر برکناری توسط علی فروغی مدیر شبکه سه سیما، اقدام به برگرداندن برنامه نود به کنداکتور پخش کنند وگرنه هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات پیش امده بر عهده خواننده و نگارنده نخواهد بود.

ثبت ديدگاه




عنوان