نثرطنز
راه‌های ساختگی بالا بردن سرانه کتاب‌خوانی

راه راه: سرانه مطالعه کتاب یکی از آن آمارهایی است که بر خلاف تورم، بالا بودنش در جامعه عیب که ندارد هیچ، کلی هم موجب شادی و خرسندیست؛ بنابراین همیشه مسئولین سعی در بالا نشان دادن آن دارند.
مطالعه برای مسئولان ما آنقدر مهم است که جدا از وزیران، بالاترین مقام دولتی کشور یعنی خود رئیس‌جمهور هم آستین بالا زده و وارد گود شدند و با بی‌سواد خواندن شماری از هم‌وطنان سعی کردند که بفهمانند که میزان مطالعه در جامعه پایین است و مردم به‌ویژه منتقدان‌شان باید با مطالعه از بی‌سوادی عبور کنند.
اما بنده هم برای این که نشان دهم به مطالعه و کتاب‌خوانی علاقمند هستم یک پیشنهاد کوچک برای عزیزان دولت‌مرد و حتی دولت‌زن دارم تا به نوبه خود در بالا بردن سرانه مطالعه نقش داشته باشم؛ پیشنهاد من این است که دولت محترم کتاب برجام و فتح‌الفتوحات عرصه دیپلماسی را منتشر و آن را در میان مردم توزیع کند و ماهی یک‌بار، در روز قبل از واریز یارانه‌ها از روی آن امتحان برگزار کند. بعد هم یارانه کسانی که نمره لازم را کسب نکرده‌اند قطع شود! به این طریق علاوه بر این که سرانه مطالعه را با شیب خیلی تندی بالا خواهند برد، هم از تعداد یارانه بگیرانی که وبال گردن دولت شده‌اند کم و به سرافرازی دولت کمک می‌شود و هم آن دسته از هم‌وطنانی که چشم خود را بر روی «آفتاب تابان برجام» بسته‌اند به‌خاطر یارانه هم که شده مجبور به چشم باز کردن و دیدن توفیقات دولت در این عرصه خواهند شد!

 

ناصرجوادی

ثبت ديدگاه




عنوان