مبانی ،قواعد و روش شناسی لایک
«درهنگ» لغات لایکی

راه راه:

لایک: برای تایید، از سر رودربایستی یا خر‌کردن کسی، پای چیزی می‌زنند. در افسانه‌هایی که مو لای درزش نمی‌رود گفته‌اند اولین بار آن را یکی از فرماندهان سپاه کوروش به کار برد.

لایک‌خور: پارامتری کیفی برای سنجش میزان تاثیرگذاری چیزی. شایعه شده بود حقوق‌ بازیگران را این پارامترشان تعیین می‌کند که البته قطعا کذب محض است و ما باور نمی‌کنیم.

لایک‌زنی: شغلی خانگی و مدرن با درآمد پایین که دارای مراحلی عرفانی همچون شب‌زنده‌داری است.

پسا‌لایک: دوره‌ی ‌کامنت‌خوانی و کامنت‌گذاری را گویند. در این دوره تراوشات فرهنگی جامعه به خوبی نمایان می‌شوند.

بلاک: قطع شدن رابطه‌ی لایکی دو نفر است. معمولا یک طرفه انجام می‌شود. جا دارد بگویم یکبار در آژانس دوستم نشسته بودم که یکی زنگ زد. گفت ماشین دارید؟ دوستم گفت نه. اونم گفت بلاک شدی و قطع کرد.

ملایکه: فرشتگانی که مأمور ثبت لایک‌ها هستند. تمام لایک‌ها را ضبط می‌کنند و در دادگاه علیه انسان به کار می‌گیرند.

لاییک: مکتب عقیدتی عرفانی اینستاگرامیون. پیروان این دین معمولا از دل‌نوشته نوشتن شروع می‌کنند و در نهایت می‌رسند به لباس‌فروشی!.

متالایک: عالمی موازی با جهان حقیقی که در سطح فرازمینی فضا‌های مجازی جریان دارد. هنوز به صورت فیزیکی لمس نشده است اما اخیرا انسان‌ها موفق شدند آن‌جا را هم به گند بکشند.

لایک‌پشت: به موجودات خسیس گویند و همچنین هرآن که دچار بیماری خودشاخ‌پنداری مزمن باشد. جانش در برود مشتش باز نمی‌شود. بعضی‌ها معتقدند این‌ها همان‌هایی هستند که در بچگی به نماینده‌ی کلاس حسودیشان می‌شد.

لالایک: لغتی عربی به معنای «مفت نمی‌ارزد». مصطلح در بین لایک‌پشتان.

لایکوف: اسم‌خاص، بنیان‌گذار لایک ‌در شوروی سابق. از نوادگان پتر کبیر. عموزاده‌هایش از او تقلید و سلام هیتلری را ابداع کردند.

ثبت ديدگاه




عنوان