چند پیشنهاد به برادران و خواهران جنبش سبز آمریکا
داداچ یه وقت اشتباه اعتراض نکنی!

راه راه:این روزها در آمریکا تب اعتراضات خیلی داغ شده است. بیچاره‌ها دارند به هر دری می‌زنند که حرفشان را به کرسی بنشانند. از آن‌جایی که ما ارادت قلبی و ویژه‌ای به آمریکا و علی‌الخصوص مردمش داریم و داشتیم و انشالله خواهیم داشت، تصمیم گرفتیم کوله‌بار پربار تجربه‌ی خودمان را در زمینه‌ی اعتراض خیابانی در اختیارشان قرار دهیم که از آن استفاده کنند و زودتر به نتیجه‌ی دلخواهشان برسند. فلذا چند راهکار کوتاه و مفید را برای بهتر اعتراض کردن خدمتشان عرض می‌‌کنیم.

۱) مهم‌ترین نکته در مورد اعتراض خیابانی، استفاده از ماسک است. آقا نمی‌دانید این ماسک بی‌صاحاب چه غوغایی می‌کند. اصلا وقتی ماسک می‌زنید هرکس نمی‌داند فکر می‌کند شما از وسط انقلاب فرانسه همین الان یهویی پرت شده‌اید اینجا. درواقع یک مظلومیت همراه با غرور عجیبی به چهره‌تان می‌دهد، ده‌برابر بدتر از آن کسی که دو ساعت در صف نان بود و تا نوبت به او رسید خمیر تمام شد. از طرفی همین ماسک باعث می‌شود چپ و راست از شما عکس بگیرند که خب، برای رزومه این عکس‌ها لازم می‌شود.

۲) زنجیره‌های انسانی فقط برای بازی عمو زنجیرباف نیستند، برای اعتراضات هم مناسب‌اند. شما وقتی دست همدیگر را می‌گیرید، در واقع دارید اتحاد خودتان را نشان می‌دهید. تازه شما در آمریکا زندگی می‌کنید و این که بغل‌دستیتان هم‌جنس خودتان باشد خیلی مسئله‌ای نیست. یادش بخیر، ما در ایران برای رسیدن به آرمان‌هایمان، چقدر سختی کشیدیم و عذاب جهنم به جان خریدیم!

۳) شب‌ها شمع روشن کنید. البته نه به این دلیل که بگویید در این تاریکی و ظلمت، هرکدام از ما نوری در جهت روشنایی و روشن‌گری هستیم و کورسوی امید این کشور هنوز خاموش نشده است، برای اینکه سردتان نشود. کریسمس هم نزدیک است آخر. خدایی نکرده می‌چایید. حالا شمع نبود همدیگه‌رو بغل کنید.

۴) مرتب با دستتان عدد ۲ را نشان بدهید. گرچه نمی‌دانم این ۲ است یا ۱۱ یا ۷ یا اصلا شاید یک‌ ۸ برعکس، ولی هرچه هست چیزی خوبی است. تقریبا نشانه‌ای از استواری و ثابت‌قدم بودن شماست. تازه خیلی هم از لایک قشنگ‌تر است. اتفاقا هیچ بعد نیست اینستاگرام را که آپدیت کنید، در نسخه‌ی جدید زیر پست‌ها به جز گزینه‌های لایک و کامنت، گزینه‌ی دوانگشتی هم اضافه شده باشد.

۵) همدیگر را با اسم کوچک صدا بزنید. این پارامتر خصوصا وقتی می‌خواهید با شبکه‌های ‌کشورهای بیگانه‌ای ‌مثل ایران مصاحبه کنید خیلی تاثیرگذار است. فقط حواستان باشد اگر اسم طرف ضایع بود، خودتان عوضش کنید و یک بهترش را جایگزین کنید. مثلا به نظر شما غلام و رجب و صفدر بیشتر معترض‌تراند، یا نوید و‌‌ سیاوش‌ و آریا ؟!

۶) عدد ۱ را به سامانه‌ی ۲۰۰۰۹۰ ارسال کنید. با این کار علاوه بر عضویت در باشگاه طلایی مخالفان ترامپ، می‌تونید از جوایز ارزنده و میلیونی این طرح هم بهره‌مند بشید. هر پیام بیست سنت

ثبت ديدگاه




عنوان