در تشریح اقدام دکتر روحانی در ابطال انتخابات شورای زنان
«ضربه موم دولیو باندا دولیو چاگی» دکتر روحانی به دموکراسی

راه راه:رئیس جمهور در اقدامی انتخابات شورای زنان را به دلیل این که نماینده دولت در این شورا رأی نیاورد( نماینده دولت نتوانست بیشتر از ۲ رأی کسب کند) برهم زد و به اصطلاح وتو کرد.
بعضی از صاحب‎نظران این اقدام رئیس دولت تدبیر را ضربه «هیتو ساشا یوبی ایپو کن(ضربه با بند دوم انگشت اشاره)» به چشم راست روح دموکراسی نامیدند. عده‎ای دیگر از اهالی فکر با رد نظر دسته اول این اقدام را شدیدتر توصیف کرده و از آن به ضربه «موم دولیو باندا دولیو چاگی (چرخش بدن و اجرای ضربه ی دورانی پا با پاشنه)» صاف به بینی روح بیچاره دموکراسی توصیف کردند.

اگرچه در محافل علمی بر سر این قضیه که انتخاباتی که به صورت قانونی انجام شده، تنها به خاطر رأی نیاوردن نماینده یک جریان خاص باطل شده، چه ضربه‎ای و از چه زاویه‎ای و دقیقا به کجای روح دموکراسی وارد شده، در بین صاحب نظران اختلاف وجود دارد. اما شنیده ها حاکی است که یکی از مسئولان اظهار داشته‎اند:
اولا رئیس جمهور در این قضیه هیچ اشتباهی نکرده و هیچ ضربه‎ای(تاکید می‎شود هیچ ضربه‎ای) به هیچ جای روح دموکراسی نزده و این اقدامات در همه کشورهای حامی دموکراسی طبیعی می باشد. علاوه براین از طرفی منتخب ملت اگر این‎قدر حق نداشته باشد که هر نماینده‏ای را که دلش می‎خواهد انتخاب کند، پس این همه تلاش برای ریاست برای هیچ؟!!

در ادامه مسئوول محترم افزود این تنها زهره چشمی از منتقدان بوده چرا که شنیده شده در انتخابات آتی عده‎ای به خود جرأت داده تا خود را برای رقابت با دکتر آماده کنند. این منبع آگاه اعلام داشت چنانچه دست از این افکار پلید برداشته نشود قبل از این که دکتر بخواهد از ضربات قبلی استفاده دوباره علیه روح دموکراسی نماید تنها با یک ضربه «تیو مو مدولیو پاکات نریو چاگی(پرش، چرخش بدن در هوا و زدن ضربه‎ی مستقیم پا از داخل به خارج بدن) » فرد خاطی را از صحنه رقابت‎ها روانه سرای دیگر نموده تا او باشد وقتی دولت نماینده‎ای برای انتخابات فرستاده هر کس از راه رسید سر و کله‎اش را پیدا ننماید. و البته این اقدام هم نه با روح که حتی با جسم دموکراسی معارض که نیست حتی مقوّم آن هم هست.

يك ديدگاه

  1. هادی محمدی ۱۳۹۵-۰۹-۲۶ در ۱:۲۴ ب٫ظ- پاسخ دادن

    از طرفی منتخب ملت اگر این‎قدر حق نداشته باشد که هر نماینده‏ای را که دلش می‎خواهد انتخاب کند، پس این همه تلاش برای ریاست برای هیچ؟!!
    مدعیان دموکراسی رو…..

ثبت ديدگاه




عنوان