در باب پیشواز جوانان آریایی از کریسمس
نمی دونم چی بپوشمِ خانم ها در کریسمس

از آنجایی که با خبر شدیم بعضی از جوونای همیشه در صحنه زودتر از دوستان اروپایی یا مسیحی به پیشواز سال جدید میلادی رفتن، بخاطر همین با خودم گفتم با جوونای هم سن و سواد خودم چند خطی صحبت کنم و باهم ببنیم اگر با همین سرعت جلو بریم، کم کم ممکنه چه اتفاقاتی بیوفته؟!

یکی از اتفاقاتی که میوفته اینکه خانما یه «دیگه نمیدونم چی بپوشم» بهشون اضافه میشه برای کریسمس.

حالا فکرشو بکنید که دیگه عمو نوروزمون بازنشسته میشه و بابا نوئل بجاش میاد و عمو نوروز خانه نشین میشه و به درصد بیکارانمون هم اضافه میشه و حقوق بازتشستگی هم که دیگه نمیگیره. سر سفره هامون دیگه هفت سین نداریم، دور هم نمیشینیم و برای هم دعا نمیکنیم و حافظ نمیخونیم؛ به جاش یک درخت کاج میذاریم و با چندتا لامپ آویزون بهش و کنار شومینه آهنگ لایت گوش میدیم.

دیگه باید بیخیال شوید پلو با ماهی شب عید بشیم و جایگزینش پیتزای پپرونی با پنیر اضافه بزنیم به بدن. و بجای دوغ محلی عباس آقا هم نوشابه گازدار بخوریم و بشینم از تهاجم فرهنگی بگیم. دیگه حالا بماند که وقتی تاریخ ازمون میپرسن باید بگیم شمسی یا میلادی میخوای؟

اما پیشنهاد من برای رفع این اتفاقات اینه که به قانون کپی رایت به جدیت بپردازیم و اینکه هرچیزی رو کپی نکنیم و تکثیرش نکنیم؛ وقتی فرهنگ و منش اونو نداریم و نمیدونیم چه اتفاقاتی بعدش میوفته.

کریسمس تون، پیشاپیش نوروز?

ثبت ديدگاه




عنوان