منتخب ویژه نامه نوروزی مجله راه راه/4
در رستوران برجام

راه راه: در سایه برجام و لطف بی شائبه کدخدا، هر از گاهی مقداری از پولهای بلوکه شده ایران در آمریکا توسط آمریکا برداشت می شد و البته برای اینکه هیچ شک و شبهه‌ای درباره محل هزینه کرد آنها در میان نباشد، رسیدش تقدیم می شد! تنها شک و شبهه‌ای که این وسط وجود داشت این بود که تعرفه برداشت پولها چطور است؟ یعنی بر چه اساس دادگاه‌های آمریکا حکم می دهند که فلان مقدار از پولها برداشته شود؟ وزارت امور خارجه ایران که همواره مدافع منافع ایرانیان بوده در جهت شفاف سازی در این زمینه خیلی کوشید (خیلی ها! دمشان گرم) و نهایتا توانست به فهرست زیر دست پیدا کند و حق و حقوق ایرانی ها را استیفا نماید:

۱٫ عملیاتهای تروریستی توسط هر کسی که انجام شود:

الف. عملیات تروریستی در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی اگر به کشته شدن اتباع اروپایی و آمریکایی نینجامد: یک دلار ( آن هم فقط برای هزینه باطل کردن تمبر)

ب. عملیات تروریستی در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی اگر به کشته شدن اتباع اروپایی و آمریکایی بینجامد: نیم میلیون دلار (به ازای هر کودک زیر دو سال ۲۰ درصد حق تاثربرانگیزی و جریحه دار شدن احساسات به مبلغ فوق اضافه می شود)

ج. عملیات تروریستی در اروپا و آمریکای شمالی: دو میلیون دلار

۲٫ معضلات اجتماعی جوامع غربی

الف. بالا رفتن آمار طلاق در آمریکا: ۱۰۰ هزار دلار (۹۰ هزار تا بین دو طرف تقسیم شده و ۱۰ هزار تا هم هزینه وکیل خانواده)

ب. پایین آمدن سن استفاده از مشروبات الکلی در آمریکا: ۲۰ هزار دلار (ارسال رایگان فقط در محدوده؛ اگر خارج از محدوده باشد هزینه ارسال نیز به مبلغ فوق افزوده می شود)

ج. تیراندازی توسط دانش آموزان و قتل هم کلاسی ها: ۱۵۰ هزار دلار (اگر در زمان امتحانات باشد، هزینه کپی مجدد سؤالات امتحانی هم به عهده ایران بوده و از پولهای بلوکه شده برداشته می شود)

۳٫ محیط زیست، حیات وحش و بلایای طبیعی

الف. گرم شدن دمای زمین: درجه ای ۱۰۰ دلار

ب. خودکشی دسته جمعی فوک‌ها در سواحل اقیانوس اطلس: ۷۰ هزار دلار (هزینه ایاب و ذهاب عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران جهت ثبت این اقدام فیفتی فیفتی به عهده ایران و رسانه ها است)

ج. زلزله، ریزش بهمن، فرونشست زمین، سونامی و آتش سوزی جنگلها: ۲۵۰ هزار دلار (در زلزله های زیر ۵ ریشتر تنها هزینه اعلام خطر دریافت می شود)


پ.ن:

گفتنی است وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن این اقدامات امریکا از پیگیری مجدانه بازگشت پولهای برداشته شده خبر داد و در نامه ای رسمی به سازمان ملل با بیان اینکه الآن دی‌جی‌کالا به تمام نقاط ایران ارسال رایگان دارد، خواستار آن شد که در بند «۲٫ب» هزینه ارسال خارج از محدوده حذف شود. سازمان ملل با این امر موافقت و آمریکا را مجبور کرد تمام هزینه های برداشته شده با این دلیل را از افراد بازپس گرفته و در کنار پولهای ایران دوباره بلوکه کند.

يك ديدگاه

  1. افشار ۱۳۹۶-۰۱-۰۶ در ۴:۲۱ ب٫ظ- پاسخ دادن

    مقدمه خیلی طولانی نبود؟؟؟؟ 🙂
    بعدشم که چی؟؟

ثبت ديدگاه




عنوان