چگونه فرزندان خود را تربیت کنیم
فرزندت را قورت بده تا قورتیده نشود!

راه راه: متاسفانه مدتی است فضای آموزشی کشور لوس شده. تلویزیون پشت سرهم عمو و خاله بیرون می دهدT کلاس های آموزشی شنا و زبان، مهدکودک‌ها، کتابخوانی و آموزش مهارت‌های هنری نیز افزایش یافته است.

به عقیده‌ی نگارنده، دوران ” برو توی اتاق به کارت فکر کن” ، “خیلی بچه‌ی بدی شدی” و “دیگه مامان دوست نداره” به سر آمده است. امروزه باید بدنبال روش‌های نوین و تاثیرگزار بر روی این گل‌های نوشکوفته زندگی بود که در ادامه به آن می‌پردازم.

۱) آموزش عدم استفاده از وسایل خطرناک با کمک چرخ‌گوشت:

آشپزخانه جز خطرناک‌ترین مکان ها برای بچه هاست که در آن وسایلی مانند چاقو، چرخ‌گوشت، اجاق‌گاز و ماشین لباس‌شویی دیده می شود. بچه ها علاقه خاصی به این وسایل دارند که متاسفانه هرچند وقت یکبار اخبار ناراحت کننده ای به گوش‌مان میرسد.

برای پیشگیری از وقوع این حوادث و آموزش نحوه صحیح استفاده از آن‌ها، کودک را به آشپزخانه ببرید. چرخ‌گوشت را روشن کرده و چند انگشت او را در آن فرو ببرید(حداقل دو انگشت). احتمالا! کودک شروع به گریه و خونریزی کند ولی جای نگرانی نیست، شما از یک حادثه هولناک جلوگیری کرده اید. شما خودتان بگویید، نبود چند انگشت کوچولو موچولو مهمتر است یا رفتن اون کوچولو موچولو در فرِگاز و جزغاله شدن؟!

۲) کاهش خشونت با فضای رقابتی:

دوران نوجوانی برای فرزندان شما بسیار حساس است. بچه ها در این دوران به سمت بازی های رایانه ای که اکثرا خشن هستند گرایش پیدا می‌کنند.
برای جلوگیری از انتقال این خشونت در رفتار نوجوانان، آنها را مجبور به مبارزه با یکدیگر کنید. جایزه برنده را هم خرید یک ماشین شاسی بلند قرار دهید تا حس رقابت و حیوان‌صفتی آن‌ها بیشتر شود.
در ضمن این نکته را حتما یادآوری کنید که بازنده باید طوری خورده باشد که فرق بین شما و سماور را تشخیص ندهد.

بعد از مبارزه، آموزش برای بازنده کامل شده است. اما برنده منتظر ماشین است و برای دریافت جایزه با خوشحالی به طرف شما می آید. شما هم با خوشحالی به طرف او بروید. ضروری است با صورتی خندان تا جایی که میخورد کتکش بزنید. مطمئن شوید که یک دست یا پای او چلاق شده باشد. شما با این کار بصورت فشرده نتیجه، تاثیر و عواقب این بازی ها را به او نشان داده اید. چی بهتر از این!

۳) با فرزند خود دوست باشید:

تحقیقات نشان می‌دهد عامل معتاد شدن و توی جوب مُردن فرزندان، دوستان ناباب هستند. واقعا چرا با یک تدبیر درست‌وحسابی از این اتفاق جلوگیری نکنیم. در وهله اول شما بهترین دوست فرزندتان شوید. همین امروز بهترین جنس را از برادران زحمت‌کش موادفروش تهیه و بساط را مهیا کنید. در وهله دوم فرزند را جهت استعمال به کنار خود دعوت کنید. این کار را زمانی که فرزند شما معتاد نشده است هم انجام دهید. کار از محکم کاری عیب نمی‌کند!
شما با این کار، خود را هم‌منقلی او کرده اید. همچنین دست رفقای نابابی که با جنس بد و قاطی، عامل معتاد شدن و هزار درد و بدبختی فرزندتان هستند قطع کروه اید.
فقط دانستن یک نکته بسیار مهم است و آن‌هم به‌روز نگهداشتن جنس و روش استعمال است. طوری که با سلایق جوانان امروزی سازگار باشد!

۴) هنر و تجربه؛ خود را فدای خوشبختی فرزندانتان کنید:

همانطور که خودتان می‌دانید آمار نشان می‌دهد این سال‌ها از هر سه فقره ازدواج، دوتا و نصفی به طلاق می‌انجامد. پس بهتر است از همین لحظه دور ازدواج کردن فرزندتان را خط بکشید.
لوازم مورد نیاز این کار خودتان و همسرتان هستید! به این صورت که تا سرحد مرگ روزگار را به چشمان خود و خانواده سیاه و تار کنید. هر زمانی که پسرتان برای ازدواج با شما صحبت کرد بگویید، مگه من ازدواج کردم کجا را گرفتم! اینم حال و روزم است.
دختر حساس است و در مقابل آن با احتیاط عمل کنید. اگر دخترتان حرف از ازدواج زد، خانم را سیاه و کبود کنید. او را نشان دهید و بگید الان که مادرت با من ازدواج کرده خوشبخت است؟! سعی کنید فضا طبیعی باشد، به همین سادگی!

ثبت ديدگاه




عنوان