سر مقاله روزنامه آفتابه در واکنش به تحصیل فرزندان الحریری در عربستان
همه جا خوبه فقط اینجا خرابه!

راه راه: ما ایرانی ها از همان اول انقلاب، دهاتی و عقب افتاده و جهان سومی و بی سواد بار آمدیم. وقتی شاهی که در خارج درس خوانده را بیرون میکنید همین میشود دیگر! این طور شده که حتی جنبه ی دیدن مدرن زندگی کردن دیگران را هم نداریم و مدام در جلسات غیبت خود در تاکسی و صف نانوایی میگوییم چرا فلانی به بهانه ی پیشرفت تحصیلی، کودکش را فرستاده خارج؟ مگر مملکت خودمان چه ایرادی دارد و از این حرفهای چرت و پرت…

نمونه اش همین چند روز پیش که نخست وزیر روشنفکر و خوش ذوق یکی از همین کشور ها دو فرزند خود را برای تحصیل در یک کشور دیگر، که امکانات بیشتری برای تحصیل داشته گذاشته بود، مردم چه الم شنگه ای به راه انداختند! میگفتند عربستان پسر و دختر سعد الحریری را گروگان گرفته. جل الخالق!

مگر جهان بی قانون و بی صاحاب است؟ سازمان ملل با یک قطع نامه دمار از روزگار کشوری که دست از پا خطا کند و حقوق بشر را زیر پا گذارد در می آورد. مخصوصا اگر پای کودکان هم در میان باشد.

این مردم بی سواد حتی نمی دانستند که کشور عربستان با سرمایه عظیمی که از نفت و حج به دست می آورد اصلا نیازی به پول گروگان گیری ندارد و بالفرض که خواست گروگان گیری کند، چرا گروگان گیری های نون آب دار امارات و ژاپن و دیگر کشور های پولدار را رها کرده و از یک کشور جنگ زده مثل لبنان اخاذی کنند؟ بنده واقعا برای این سطح آشنایی با سیاست مردم متأسفم.

ثبت ديدگاه




عنوان