انواع حقوق آمریکایی
از فضولیسم تا دزدیسم!

حق مالکیت فردی (Bardedarism):

این حق توسط آمریکایی‌ها به خودشان اعطا شد و هدف آن حفظ منافع رنگین‌پوستانی بود که قادر به تصمیم‌گیری درباره زندگی خود نبودند (که کلیه رنگین‌پوستان را شامل می‌شود). مصادیق این حق عبارتند از:

۱- ورزیده نمودن بدن و عضلات آنها با گذراندن دوره‌های شلاق‌خوری مقدماتی و بارکشی پیشرفته؛

۲- ایجاد فضاهایی خاص و ویژه برای رفاه حال آنها در اتوبوس‌ها، غذاخوری‌ها، مدارس و حتی سرویس‌های بهداشتی؛

۳- خارج نمودن ۵۰ میلیون سیاه‌پوست از آفریقا و وارد نمودن آنها به بهشت آمریکا.

 

حق مالکیت فکری (Fozoulism):

این حق به آمریکایی‌ها اجازه می‌دهد تا به جای همه فکر کنند و تصمیم بگیرند. از جمله:

۱- تصمیم به جای مردم عراق برای داشتن حکومتی مستقل!

۲- تصمیم برای تغییر رنگ لباس عروسان افغانی از سفید به سرخ؛

۳- تصمیم برای نتیجه انتخابات برگزار شده در کشورهای مختلف از جمله ایران؛

۴- تصمیم برای میزان طول عمر مردم یمن و بسیاری از کشورهای مشابه.

 

حق مالکیت هنری (Dozdism):

در تعریف این حق باید گفت آمریکا به عنوان تنها دغدغه‌مند حفظ آثار هنری، به تشخیص خود اجازه مالکیت و نگهداری از تمامی آثار هنری را دارد. از جمله اقدامات هنردوستانه آمریکا می‌توان به جداسازی محراب کاشی‌کاری‌ شده مسجدی در اصفهان و انتقال به موزه نیویورک نام برد.

 

حق اختراع (Kolompism):

این حق اولین بار توسط کریستف کلمب برای آمریکایی‌ها تصویب شد و طی آن، آمریکائی‌ها حق کشف و اختراع هر چیزی را داشتند و دارند، حتی اگر قبلاً کشف یا اختراع شده باشد. یکی از مصداق‌های بارز این حق، کشف قاره آمریکا بود که تعدادی بومی قصد داشتند این حق را نادیده گرفته و قاره را از آن خود کنند، اما با پیگیری‌های شبانه‌روزی کریس و همراهانش، به اشد مجازات محکوم شدند.

 

حق جزا (Shekanjegarism):

حقوق جزا از جمله حقوق عمومی دولت آمریکاست که در دانشگاه گوآنتانامو و ابوغریب، به طور تخصصی توسط اساتید مجرب آمریکایی تدریس می‌شود و شامل زیر شاخه‌هایی از قبیل سرکوب‌گری، ولتاژ‌سنجی بدن، گیوتین‌شناسی، پاک‌سازی ذهن و… است.

 

حق تجارت (Ghachaghism):

حق تجارت این امکان را در اختیار خیرین آمریکایی قرار می‌دهد تا کودکان و زنانی را که در کشورهای جهان سوم مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند رها نموده و شرایط ورود به کشور آمریکا را برای آنان فراهم کنند. به‌طوری که این زنان و کودکان به محض ورود به آمریکا صاحب شغل شده و تمام وقت خود را در میهمانی‌ها و مجالس می‌گذرانند و مردم مهمان‌نواز آمریکا هر شب برای دیدن آنها جمع شده و آنها را مورد  تفقد قرار می‌دهند.

 

حق هوایی (karkasism):

چنانچه هواپیمایی قصد ورود به خطوط هوایی این کشور را داشته باشد، آمریکا حق دارد برای حفظ خطوط هوایی‌اش، هواپیمای مهاجم را مورد هدف قرار دهد. یکی از اقدامات شجاعانه و دفاعی آمریکا در این زمینه، هدف قرار دادن هواپیمای ایرباس ایران بود. این هواپیما در سال ۱۳۶۷ وارد خطوط هوایی آمریکا در ایران شده بود که توسط ناوگان آمریکایی سرنگون شد.

 

حقوق بشر (terrorism):

آمریکا اجازه دارد هر چند وقت یک بار، یک کشور را به عنوان تهدید جامعه بشری شناسایی نموده و برای دفاع از حقوق بشر، آن کشور را با خاک یکسان کند. نحوه شناسایی این کشورها از اسرار حکومت آمریکاست و بر همگان پوشیده است. مهم این است که با وجود کشوری چون آمریکا، دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند جامعه بشری را تهدید کند.

ثبت ديدگاه




عنوان