چگونه بر اضطراب شب های امتحان غلبه کنیم
از موز تا خیار

در عهد پارینه سنگی تمام اضطراب بشر در این خلاصه می‌شد که چگونه به هنگام یورش کرگدن جاخالی بدهد. البته همین یک اضطراب هم بیشتر به این دلیل بود که کرگدن ها ناف بشر را به خاطر عدم پوشش کافی نقطه وسط سیبل تصور می‌کردند که با اختراع پوشش، این مسئله حل شد.
بعدها عوامل استرس زای بشر تغییر یافت و به اضطراب ناشی از اینکه در برنامه دورهمی تبلت گیرمون میاد یا نه، الان چی بپوشم، با چه رویی به کارمند بانک بگم فیش رو دوباره اشتباه پر کردم و مهمتر از همه اضطراب شب امتحان تبدیل شد.
برای غلبه بریکی از مهترین اضطراب های بشر یعنی اضطراب شب امتحان به چند راهکار طلایی توجه کنید:
در ایام امتحانات به انداز کافی بخوابید؛
البته اگر بعد از چند ساعت بیدار شدید و هیچ اضطرابی احساس نکردید و مشاهده کردید یک ساعت بیشتر به امتحان نمانده و یا حتی به جای ریال تومان جایگزین شده و قیمت ها کاهش پیدا کرده، حتی در آزمون استخدامی هم قبول شده اید و کلا نزدیک سیصد سال را رد کرده اید، نگران نباشید احتمالا کمی بیشتر خوابیده اید.
در هنگام مطالعه سعی کنید حتما از خلاصه نویسی استفاده کنید.
سعی کنید حتی المقدور ریز و پرملات بنویسید سپس آن را لوله کرده و به اندازه یک نخ سیگار در بیاورید. بهترین مکان برای نگه داری از این خلاصه نویسی داخل خود خودکار است. یادتان باشد لزومی ندارد مراقب یا بقیه بفهمند شما اهل خلاصه نوشتن هستید. اگر هم نتوانستید از این خلاصه نویسی استفاده کنید بریزید توی خیابون، طوری که همه فکر کنند تقلب شده و خودکاری که به شما داده بودند جوهرش بعدا محو می‌شود.
سرعت مطالعه خود را به گونه ای تنظیم کنید که فرصت کافی برای مرور مطالب فراهم باشد؛
اگر از مطالعه کتاب خسته شده اید و دارید بالا می‌آورید معلوم است تاریخ امتحان را هم همین دو دقیقه پیش از دوستتان پرسیده اید. مرور نمونه سوالات سیر تا پیاز، موز تا خیار، کاهو تا کلم در این باره کمک بزرگی به شما می‌کند.
تغذیه خود را مناسب فعالیت ذهنی‌تان انتخاب کنید.
تهیه مواد پروتئینی و آجیل که بهترین تغذیه در ایام امتحانات است، هرچند والدین شما را دچار استرس شدید تری خواهد کرد ولی به هرحال امتحان سن و سال نمی‌شناسد.

ثبت ديدگاه




عنوان