بفرمایید راهپیمایی سکوت در خیابان شجریان
اَه کوروش چقد می‌خوابی

راه راه:

روز جمعه هفتم آبان و «روز کوروش»، گروهی از هم‌وطنان در میدان سپاه شهر جونقان استان چهارمحال و بختیاری، تجمع کرده و به مناسبت کوروش، به شاهنامه‌خوانی پرداختند.
بله شاهنامه. اثری حماسی که خواب‌ها و تصورات و تخیلات را هم پوشش داده، اما همچنان نامی از کوروش در آن نیست. خب این اتفاق همین‌جوری خشک و خالی نکته جدیدی ندارد. اما وقتی محل تجمع فوق بررسی می‌شود؛ زوایایش می‌زند بیرون. خود خدابیامرز هم که آسوده خوابیده و زوایا را نمی‌بیند.
ببینید جمهوری زرنگ اسلامی، حواسش به کجاها هست. و شورای شهرهایش چگونه با نام‌گذاری سنجیده و دقیق، به نقطه‌زنی پرداخته‌اند.
یعنی طرف هر کجای شهر بخواهد یک تکان بخورد، سریع به المانی، نمادی، مقدساتی، شهیدی، پاسداری، چیزی می‌خورد؛ برق از سه فاز باستان‌گرایی اش می‌پرد. این‌طور شده که تجمع حمایت از پادشاه انقدر اصیل پارسی -که طبق توافق نانوشته طرفین، نماد ضدیت با ایرانِ پس از اسلام است!- باید در میدان «سپاه» برگزار شود. (تازه درحالی‌که عرب‌ها «پ» هم ندارند)
به همین ترتیب؛ برنامه‌هایی چون بستن مسالمت‌آمیز «اتوبان مرحوم هاشمی رفسنجانی» در حمایت از پدیده خانواده‌مداری- برگزاری راهپیمایی سکوت در انتقاد از جمعیت حاضر در کنسرت استاد امیرحسین مقصودلو در «خیابان شجریان شمالی» و انداختن عکس خویش‌انداز جمعی با «تندیس جواد ظریف» در ستایش مقام صداقت، پیشنهاد می‌شود. موفق باشید.

 

يك ديدگاه

  1. امین شفیعی ۱۴۰۰-۰۸-۱۱ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ- پاسخ دادن

    چقدر تیتر و سوژه خوب بود

ثبت ديدگاه




عنوان