دلنوشته های نکبتی از کرونا
ایران جیو شمال جیو

راه راه: یادداشتهای کوتاهی از حس و حال شخصی، نگرانی، دغدغه ها و ترس های مردم ایران که برای بی بی سی نوشته شده است را با شما در میان می گذاریم تا واقعیت را از حلق حقیقت ببینید، متفاوت تر از آنچه به شما می گویند.

کرونا و دربه دری – شاسقونانی از ساحل

دیگر شک ندارم این دفعه به جای کرونا از سکته قلبی می میرم. مردم ایران را که می بینم دلم کباب می شود. در ایران کمبود امکانات بیداد می کند، مردم بخاطر نبودن ماسک و مایع دستشویی باید از درس و تحصیل بچه ها بگذرند و کیلومترها رنج سفر را به جان بخرند تا  در شمال دو قلوپ نفس بکشند و مثل چینی ها از حیوانات تغذیه کنند و جوجه بخورند و همینطور در دریا شنا کنند تا همیشه تمیز بمانند. کاش می‌دیدید دریا چطور به سرش دستمال بسته و صبح تا شب مردم را می شوید و در ساحل پهن می کند.

نبرد بر سر زندگی- مموش از وسط شهر
این روزها همه در شهر ما می توانند ویروس کرونا را که شمشیرش را از روی کش شلوارش بسته، ببینید. همه از داخل خانه ها با هم صحبت می کنند و به هم روحیه می دهند. صدای «ایران جیو شمال جیو» در کل شهر پیچیده و چند نفر که بال بال می زنند و می گویند داریم خفه می شویم هم شنیده می شود. می دانم که همه حس و حال استبداد  آبان ۹۸ را دارند. دود اسفند شوکت خانم بهتر از کمک های دولت و حکومت به مردم عمل کرده به نظر می رسد شوکت خانم به جای اینکه اسفند را با ذغال دود کند ذغال را با اسفند دود کرده طوری که چند سرخ پوست پیام داده اند دود را دیده اند و فردا به کمک ایران می شتابند. مرسی که هستی شوکت خانوم!

ترس و بی اعتمادی در دلها – پیام از نور
من یک دانشجو هستم که با چند نفر از دوستانم که به علت فشار روحی نتوانستیم صبح از جایمان بلند شویم از اتوبوس ها جا مانده و در خوابگاه مانده ایم و صبح تا شب سرمان را از پنجره بیرون می آوریم تا شاید کسی را ببینیم و بخندیم و استوری کنیم ولی افسوس. کاش روزهایی که جوراب گندیده در دیگ شام خوابگاه افتاد و بخاطر همین مسئله یک ماه حکومت نظامی اعلام شد باز هم تکرار می شد. ما به دنبال آزادی های مشروع دانشجویی  از یک دلخوشی ساده هم محرومیم. ما هنوز نتوانسته ایم خبر کرونا را به یکی از دوستانمان که در اثر استرس امتحان هنوز بیدار نشده، بدهیم. ما مرده ایم فقط با کرونا داریم سلفی می گیریم.

امید به روزنه – بهنوش از یه جای دور
در این روزهای تلخ که هر دفعه تلویزیون را باز می کنی باید یک دور بروی دستهایت را بشوری و وقتی شبکه را عوض می کنی میفهمی یک جایش را نشستی و همینطور تا شب هر نقطه دستت را میشوری تا بالاخره می روی دوش می گیری، دقیقا می توانی عملکرد حکومت ایران را ببینی که از کنترل این بیماری در حد ساده هم عاجز است. «شربت کرونا تنها راه درمان کرونا را از ما بخواهید. بهنوش بدبیاری عرضه کننده انواع شربت های ویروسی، شماره تماس ثبت سفارش:۲۰۰۰۰۱۵»

ثبت ديدگاه




عنوان