بریکس و حواشی عضویت در آن
بریکس، قراردادی سیاه با اندکی بوی بد

یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‌گوید: «بریکس تا وقتی فتح‌الفتوحه که جاری‌ات عضو نشده باشه، وقتی عضو شد، می‌شه ترکمانچای»؛ البته درباره معنی ضرب‌المثل، نقل‌های متعددی وجود دارد که برخی نقل‌ها در کتاب «برجام المعاهده اندر طریق ظریف‌المعادله» بار معنایی ترکمانچای رو مثبت، معنی کرده‌اند. 
ریشه این ضرب‌المثل از داستانی قدیمی است که می‌گویند در زمان‌های قدیم مثلا همان حدودای سال ۲۰۰۶، ۵ کشور برزیل و روسیه و هند و چین و آفریقای جنوبی که از لوس‌بازی‌ها و قهر‌های ینگه دنیا به تنگ آمده بودند دور هم جمع شدند و فکر کردند و فکر کردند و در نهایت گفتند دیگر پول‌های‌مان را در  قلک این پسر زورگوی مو طلایی نمی‌ریزیم که هروقت دلش خواست برای خودش نگه دارد، از این رو همگی پول‌های‌شان را جمع کردند و ریختند در قلک خودشان. تا قبل از سال۲۰۲۳ که ایران عضو بریکس نبود، بریکس برای یکسری، از گاو شدن در چمن‌زارهای سوییس ارزشمندتر بود، تا اینکه بالاخره سال ۲۰۲۳ ایران عضو بریکس شد. وقتی خبر عضویت ایران در بریکس منتشر شد، جهان ایرادگیران را در بهت و حیرت فرو برد. کم مانده بود صادق زیباکلام روز عید قربان، عید شکافتن رود نیل رو به یهودیان ساکن خطه مدیترانه تبریک بگوید که دید نه الان وقتش نیست و بریکس را اصلا خدا آزاد نکرد و اصلا بریکس یک ماده بدبوی سیاه رنگی است که بو هم می‌دهد.
حال ما خودمان یکسری پیشنهاد عضویت در جاهای مختلف آماده کردیم، که به ترتیب بیان می‌کنیم، باشد تا بخوانند و برای حلال‌شدن نان‌شان با آگاهی کامل بریکس را بکوبند.
عضویت در کتابخانه ادمونت اَبی اتریش
شما فرض کن در جمع فامیل نشسته‌ای آن‌هم دقیقا در تیررس نگاه شوهر عمه‌تان. شوهر عمه‌تان بعد از خواندن همه جوک‌هایش ناگهان از شما می‌پرسد: «فرزندم جدیدا کجا عضو شدی؟» حالا اگر شما بگویید در کتابخانه ادمونت اَبی بهتر است یا بریکس؟ معلوم است که ادمونت ابی خیلی تلفظش باکلاس‌تر است، تازه لوکیشن انیمیشن دیو و دلبر هم بوده که چشم همه فامیل را درمی‌آورد.
عضویت در فن‌پیج هواداران بانو یاسمین مقبلی
الان بانو مقبلی دومین زن فضانورد ایرانی تبار روی بورس می‌چرخد؛ حال اینکه به عنوان تفنگدار این‌ور و  آن‌ور رفته و معلوم نیست چند نفرو به دیار باقی شتابیناده، مهم نیست، مهم این است که آرم  ناسا روی سینه‌اش حک شده. پس به جای عضویت در مهمل‌خانه‌هایی  مثل بریکس بروید در ‌همین پیجی که لینکش در بایو هست، عضو شوید.
عضویت در توافق‌نامه پاریس
چرا به فکر طبیعت نیستید؟ هر روزی که ما وارد این توافق‌نامه نشویم انگار دست انداختیم هشت انگشتی داریم لایه ازن رو سوراخ می‌کنیم. یکسری تندرو ایراد گرفتند که توسعه اقتصادی و محرمانگی مسائل امنیتی به هم می‌خورد خوب به جهنم، بخورد. تا مام طبیعت به کمک ما احتیاج دارد توسعه اقتصادی و محرمانگی کیلویی چند؟
عضویت در FATF
تا وقتی درمان مردم، آب و غذای مردم گیر عضویت در FATF هست ما حتی نباید عضو باشگاه بدنسازی سر کوچه‌مان شویم چه برسد بریکس. هر روزی که وقت‌مان را صرف عضویت در بریکس می‌کنیم و از FATF غافل می‌شویم هزاران میلیارد دلار به کشور لطمه اقتصادی می‌زنیم. ما حتی درباره FATF به بالاترین مقام هم نامه سرگشاده می‌دهیم. من نمی‌دانم چرا آقایون از عضویت در این نهاد شفاف می‌ترسند، نکند می‌ترسند شناسنامه‌های المثنای‌شان از جیب‌های‌شان بیفتد. اصلا تا ایران عضو FATF نشود من دیگر این متن را ادامه نمی‌دهم…

ثبت ديدگاه




عنوان