دلایل مقصر نبودن
تنها کسی که مقصر نیست

آقای کلانتری مسؤول سابق احیای دریاچه ارومیه فرموده‌اند: «به عنوان یکی از مسؤولان کشور خودم را درباره ارومیه مقصر می‌دانم».
این درحالی‌ست که طبق بررسی‌های عمیق کارشناسانه تیم رسانه‌ای در رابطه با دریاچه ارومیه، ایشان به هیچ‌ وجه‌من‌الوجوه مقصر نیستند.
کارشناسان مذکور دلایل خود را در چند بند ارائه کرده‌اند: 
۱- چطور می‌شود ایشان مقصر باشند درحالی که قبل از ایشان دریاچه وجود داشت، هنگامی که تحویل گرفتند هم وجود داشت و حتی زمانی هم که تحویل دادند هر چند کم شده بود؛ ولی باز هم دریاچه وجود داشت. 
۲- ایشان مدت زمان بسیار محدودی مسؤول ستاد احیای دریاچه بودند؛ چیزی در حدود ۹ سال.  این مدت بسیار اندک است و حتی نمی‌توان کلنگ را از زمین برداشت تا پروژه‌ای افتتاح کرد. این زمان به قدری کوتاه است که رئیس‌جمهور پیشین در طی دوره‌ای مشابه نتوانست حتی یک گلابی بچیند، حال چطور می‌توان انتظار داشت ایشان بتوانند کاری انجام دهند و حالا به‌خاطر انجام ندادنش مقصر هم باشند.
۳-ایشان فرموده‌اند: به‌عنوان «یکی» از مسؤولین مقصر هستند و منظورشان این بوده که بیشتر بقیه مقصر هستند. چون تعداد بقیه از یک نفر بیشتر است و لازم است بقیه بگویند مقصر هستند و به شدت عذرخواهی کرده و جبران کنند.
البته خوشبختانه تنها گفته‌اند «مقصر» هستند (که البته از نظر ما اشتباه کرده‌اند) و بابت این تقصیر همچون دفعات پیشین «عذرخواهی» نکرده‌اند و این باعث خرسندی است. 

ثبت ديدگاه




عنوان