معرفی کتاب
اینجا رفاقت ها بوی تانک میدهد!

راه راه:

همین؟!
این سوالی است که بعد از خواندن بعضی از کتاب‌ها به زبان می آوریم و با خود می‌گوییم کاش بیشتر بود.
کتاب «رفاقت به سبک تانک» از آن دست کتاب‌هاست. کتابی شامل ۴۷ حکایت کوتاه و طنز‌آمیز از وقایع جنگ تحمیلی است که توسط آقا‌ی داوود امیریان نوشته شده است.
اگر می‌خواهید لحظات شیرین هشت سال دفاع مقدس را تجربه کنید، این کتاب می‌تواند این تجربه را به شما هدیه دهد.
در قسمتی از کتاب می خوانیم:
…با هزار مصیبت آرامش کردم و به او گفتم که بیاید جای پدرم در پایگاه اعزام نیرو، رضایت نامه‌ام را امضا کند. اول کمی فکر کرد و بعد سر بالا انداخت که نه! افتادم به خواهش و تمنا و چهل، پنجاه تومنی که تو جیبم بود را به زور کردم تو جیبش. بعد سر قیمت چانه زدیم و من جیب‌های خالی‌ام را نشان دادم تا راضی شد، همراه من آمد… پیرمرد را مسئول اعزام نشان دادم و گفتم که ایشان پدرم هستند. تا چشم پیرمرد به جوان افتاد نیشش باز شد و هردو شروع کردند به چاق سلامتی و قربان صدقه رفتن و سراغ فک و فامیل را گرفتن. شستم خبردار شد که پیرمرد خان دایی مسئول اعزام است…!


رفاقت به سبک تانک، پر است از کارتون‌های بامزه و مرتبط که پا به پای متن جلو می‌آیند و نمی‌گذارند از خواندن خسته شوید. البته تصویر کمیک روی جلد هم خود شاهدی بر این ادعاست که با یک کتاب طنز جون‌دار در ژانر دفاع مقدس سر و کاری دارید. حکایت‌های کتاب کوتاه اند و مثل قند شیرین. همراه شدن متن با تصاویر این شیرینی را دو چندان کرده و کتاب را از یکنواختی دور کرده است.
اگر به دنبال کتابی جمع و جور و در عین حال باحال و با حال و هوای دفاع مقدس هستید، رفاقت به سبک تانک را در انتخاب‌هایتان قرار دهید. در ضمن اگر سرتان شلوغ است و وقتی برای مطالعه ندارید، می‌توانید نسخه صوتی آن را تهیه کنید و در مسیر رفت و برگشت، در متر، اتوبوس، تاکسی یا حتی هنگام کار رفاقت به سبک تانک به خورد گوش‌هایتان بدهید.
فقط با احتیاط گوش کنید چون ممکن است بلند بلند بخندید و آبروریزی راه بیندازید. از ما گفتن بود.

 

ثبت ديدگاه




عنوان