همایش بزرگداشت حقوق کارمندی
ز گهواره تا گور پوشک بپوش!

همایش بزرگداشت حقوق کارمندی دیروز در یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی در آمریکا برگزار شد.

در ابتدای مراسم از کارمندان نمونه، با اهدای پوشک‌های ۲۴ ساعته، تقدیر به عمل آمد. در ادامه مدیر شرکت طی یک سخنرانی از هم‌زمانی اجرای قانون پوشیدن پوشک حین کار با این همایش خبر داد و اذعان کرد: شاید برای خود کارمندان هم غیرمنتظره می‌بود که یک دفعه بخواهند چیزی که پدر و مادر به سختی و مشقت در طفولیت از پایشان درآورده بودند؛ در این سن به پا کنند، اما باید دانست این قانون در واقع به نفع خود آنهاست. تصورش را بکنید تا پیش از این قانون، کارمندان ساعت‌ها وقت‌شان را پشت در سرویس‌های بهداشتی سپری می‌کردند. مشکلات قطعی آب و جرزنی و طبعاً مشاجرات بعدی آن هم تأثیر زیادی در روحیه کارمندان داشت. از طرفی کارشناسان ما برای پذیرش این مسئله از سوی کارمندان از مدت‌ها پیش طی سه مرحله این قانون را آزمودند و خوشبختانه در هر سه مرحله، آزمون موفقیت‌آمیز بود. در مرحله اول با مرخصی ساعتی جهت سرویس رفتن کارمندان مخالفت شد. در مرحله بعدی با متقاضیان سرویس برخورد تمسخرآمیز توأم با هووو شد که ریزش چشم‌گیری را در این مرحله شاهد بودیم و در مرحله نهایی هم با تهدید به اخراج هیاهوی متقاضیان به سکوت مبدل شد.

جای هیچ نگرانی نیست چرا که هدف ما هم در واقع شخصیت‌بخشی به کارمندان بوده و همواره در این مسیر گام برمی‌داریم.

گزارش خبرنگار ما را بشنوید:

تئودور از پوشکش می‌گه. از این‌که حالا عضو ثابت خونوادش شده. تئو اگه یه ساعت پوشک نپوشه خلأ بزرگی رو با تمام وجودش حس می‌کنه.

به سراغ تریسی می‌ریم که دوستاش سر کار جنیفر صداش می‌کنن. اون از این اسم خیلی به خودش می‌باله… علتش رو که جویا می‌شیم با هیجان می‌گه: هیچ وقت حتی تصورشو نمی‌کرده با اون جثه لاغرش یه روزی برسه که با محبوب‌ترین خواننده زندگیش، جنیفر لوپز مقایسه بشه. اون این حس خوب رو مدیون ابتکار مدیرای شرکت می‌دونه. تریسی رو با حس خوبش تنها می‌ذاریم.

جرج اما خیلی سریع با ما گرم می‌گیره و می‌گه: من تا پنج سالگی به خاطر مشکلات جسمی که داشتم مجبور بودم از پوشک استفاده کنم و این شده بود نقطه ضعف من که هم سن و سالام منو باهاش مسخره می‌کردن، اما حالا با افتخار پوشک می‌بندم و شعارم اینه: «پوشک می‌بندم، پس هستم.» هر کسی این موقعیت رو نداره که تو این وانفسای بی‌کاری بتونه کارمند یه شرکت بزرگ باشه و حقوق بگیره. این وجه تمایز من با اونیه که پوشک نمی‌بنده و بیکاره. درود به شرف آمریکایی.

گفتنی است در پایان این مراسم در حضور مدیران و شرکت کنندگان، از پوشک‌های کارکنان رونمایی شد.

ثبت ديدگاه




عنوان