واکنش‌ها به ممنوع‌الکاری تعدادی از بازیگران زن
شرافت؟ گشتیم نبود!

در پی انتشار خبری مبنی بر ممنوع‌الکاری تعدادی از بازیگران زن سینما به دلیل موضع‌گیری‌ها و کشف حجاب‌هایشان در ماجرای اغتشاشات سال گذشته، تعدادی از این بازیگران واکنش‌هایی به این موضوع داشتند با مضمون کلی «اصلنم درد نداشت.» ما می‌گوییم، شما هم بگویید: «آررره، تو که راست می‌گی!» در ادامه تعدادی از واکنش‌های نشان داده شده به واکنش تعدادی از این بازیگران را مرور می‌کنیم. (از واکنش‌های نشان داده شده، اگر نتوان برق تولید کرد، قطعا می‌توان یک سرفصل جدید به درس شیمی اضافه نمود.)
کتایون ریاحی یکی از این بازیگران ممنوع‌الکار در واکنشی اظهار داشت: «شرافتم اجازه نمی‌دهد کار هنری بکنم.» این واکنش وی، واکنش‌هایی از سوی دیگر همکاران ممنوع‌الکار نشده‌اش به دنبال داشت و گفتند: «آن زمانی که تحت حمایت و فرصت‌های داده شده به شما، تبدیل به یک چهره هنری شدید، شرافتتون کجا بود؟» که تا این لحظه خانم ریاحی پاسخی مبنی بر محل اختفای شرافتشان در آن زمان نداده‌اند. گمان‌ها حاکی از آن است که ترمیم چهره چند سال پیش به مذاقشان خوش آمده و بار دیگر در ۶۱ سالگی با برداشتن روسری، منتظر ملحفه‌ای، لنگی، دستمال کهنه‌ای چیزی هستند که روی سرشان کشیده شود و ده بیست سالی به عقب شیفت کنند، بلکه با همین فرمان سر حضرت عزرائیل را شیره مالیده و برای خود زمان بخرند.

ترانه علیدوستی بازیگر دیگری است که نامش در این لیست به چشم می‌خورد. وی نیز در واکنش به این خبر گفته: «از آن روسری زوری که در فیلم‌هایتان در حمام و اتاق خواب هم سر ما می‌گذارید هنوز دارد خون می‌چکد.»
گلشیفته فراهانی با شنیدن این مطلب ضمن بلاک و ریپورت کردن صفحه‌ی این بازیگر، مطلبی با عنوان «جا هست؛ ولی کم است.» را در صفحه‌اش استوری کرد و گفت: «من می‌دونم این می‌خواد پاشه بیاد اینجا، جای من رو تو فیلم‌ها بگیره. لابد عاشق نقش پرستارم هست؟»

 اما واکنش پانته‌آ بهرام به خبر ممنوع‌الکاری‌اش جالب توجه‌تر بود. وی با نام بردن از توماج صالحی گفت: «وقتی چون اویی داخل زندان است، ممنوع‌الکاری آخرین دغدغه‌ی من است.» به گزارش زندانبان بند توماج، وی با شنیدن این خبر شروع به کوبیدن در سلول نموده و خواستار ملاقات با مسئول پرونده‌اش شد و بعد از شنیدن اینکه «الان ساعت ۳ نصف شبه»، همان جا جلوی در سلول نشسته و شروع به تعریف خاطره خود از اولین فیلمی که از خانم بهرام دیده بود کرد. زندانبان مذکور هم هرچه گفته: «بابا نمی‌خواد اینا رو بگی. تخمه خوردن تو تو سینما چه ربطی داره به پرونده‌ات» توماج پاسخ داده که : «نه، هیچی نباید از شما مخفی بمونه. راستی وسط فیلم یه سرویسم رفتم. اینم تو اعترافاتم یادداشت کن.»

تعدادی دیگر از بازیگران نیز در واکنش به این موضوع، وسط انگشت‌زنی با دست راست، زیر قراردادهای همکاری‌شان با سازمان فارابی، سیمافیلم، با انگشت دست چپ، «جای هنرمند اینجا نیست» را استوری کرده و بعد انگشت دست چپ را نیز بار دیگر جوهری کرده و پایین برگه زده و با لبخند گفتند: «کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کنه.»

ثبت ديدگاه




عنوان