تقویم تاریخ 8 اردیبهشت
صدام یا صددام؟

در طول تاریخ پیشگوهای زیادی بودند که پیشگویی‌های درستی داشتند؛ اما هیچکدام از آن‌ها به اندازه نوستراداموس مشهور نشدند. یکی از این پیشگوهای معاصر زنی عراقی بود که چون از آینده خبر داشت، تلاش زیادی کرد تا فرزندش را سقط کند؛ اما موفق نشد و در تاریخ ۲۸ آوریل یا ۸ اردیبهشت این نوگل نشکفته پا به هستی گذاشت. البته این مادر فداکار دست از تلاش برنداشت و از نگهداری این فرزند ناخلف خودداری کرد و اسم او را «صدام» به معنای صدمه زننده گذاشت تا بقیه مردم هم او را بشناسند. البته عده‌ای معتقدند این اسم از آرایه ادبی ایهام برخوردار است و می‌توان آن را صددام نیز خواند، به معنای کسی که دام‌های زیادی پهن می‌کند.

قانون پایستگی شیردهی می‌گوید شیر دادن در غرب آسیا نه از بین می‌رود و نه به وجود می‌آید، بلکه از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شود و به این دولت‌ها توهم قدرت منطقه بودن می‌دهد. از این رو خیلی قبل‌تر از لبنیاتی آل سعود در عربستان این پهلوی بود که در ایران لبنیاتی داشت. تنها چند ماه پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ و بسته شدن این لبنیاتی، صدام در عراق به ریاست جمهوری رسید تا بازیگر جدید نقش گاو کدخدا در این منطقه باشد.

یکی از القاب صدام، بچه زرنگ العوجه بود. چرا که وی اگرچه به خانواده شهدای فلسطینی ۲۵ هزار دلار می‌داد اما این باعث نمی‌شد که با اسرائیل نیز ارتباط نداشته باشد.

یکی از ویژگی‌های خوب صدام، احترام به نیاکان و اجدادش بود. از این رو به اراذل و اوباش خاورمیانه که هر روز به یک کشور حمله می‌کنند، تبدیل شد تا با یک تیر دو نشان زده باشد. یعنی هم به مادرش احترام بگذارد و پیشگویی او را تبدیل به واقعیت کند و هم به خانواده پدری احترام بگذارد و شغل آن‌ها را در سطح بین‌الملل انجام دهد.

اولین حمله او به ایران به بهانه قرارداد الجزایر انجام شد تا هم در جهت تبدیل شدن به گاو قدم بردارد و هم از نفوذ انقلاب ایران به عراق جلوگیری کند؛ اما نمی‌دانست که وعده خداوند دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و در زمان مناسب کاری می‌کند تا همان‌هایی که برای خوشایندشان به ایران حمله کرده بود خودشان لبنیاتی او را پلمپ کنند و زمینه ساز گسترش انقلاب اسلامی به عراق شوند. بستن لبنیاتی صدام پس از حمله به کویت صورت گرفت و به لطف و اراده الهی کشورهایی که ۸ سال قدرت تکلم را از دست داده بودند شفا گرفتند و در جهت شکرگذاری این شفا گرفتن در جهت احقاق حقوق بشر آمدند. از این رو پس از تهدیدهای فراوان به عراق حمله کردند و این دولت همیشه مهاجم را به مدافع آخر تبدیل کردند و با اعدام صدام، گل را نه به عراق که به خودشان زدند. در پایان این یادداشت را با گفتن جمله درود بر صدام یزید کافر به پایان می‌رسانیم.

ثبت ديدگاه




عنوان