انتخاب شهردار تهران
طنز روز| یا راهی خواهم ساخت یا راهی خواهم بافت

به دنبال انتخاب آقای زاکانی به عنوان شهردار تهران گروهی از وحدت شکنان و منتقدین ناآگاه با این استدلال که آقای زاکانی مدرک “پزشکی هسته ای” دارد و طبق مصوبه هیئت وزیران شهردار باید مدرک مرتبط داشته باشد. سعی کردند قانونی بودن این انتخاب را زیر سوال ببرند. اما این منتقدان فکر این را نکرده بودند که دیگر دوره آن شورای شهر ناکارآمد قبلی که فقط بلد بود اسم خیابان ها و کوچه ها را عوض کند تمام شده. شورای فعلی با وجود چهره هایی مثل آقای پرویز سروری یا راهی خواهد ساخت یا قانونی خواهد یافت. اگر نشد حتما حرفی خواهد بافت!
خلاصه حرف آقای سروی این بود:
مدرک آقای زاکانی پزشکی هسته ای است.
پزشکی به سلامت ربط دارد.
مسئله سلامت شهر مهم است.
پس مدرک آقای زاکانی مرتبط است.
همینقدر محکم و منطقی، اما متاسفانه به دلیل کم بودن وقت آقای سروری نتوانست به باقی دلایل درست بودن انتخاب آقای زاکانی اشاره کند. ما در ادامه جور این همکار طنزپردازان را که تنها فرقش با ما این است که موقع طنز گفتن خنده اش نمی‌گیرد می‌کشیم:

در جریان مناظرات انتخاباتی خرداد ماه، خیلی ها به آقای زاکانی لقب بولدوزر داده بودند. همین الان در شهرداری ده ها دستگاه لودر وبولدوزر در حال فعالیت هستند. پس آقای زاکانی هم تخصص مرتبط با شهرداری را دارند. درست نیست بین بولدوزر ها فرق بگذاریم.

سالومه مجری شبکه من و تو با این انتخاب مخالف است. دلیل از این محکمتر برا درستی انتخاب؟

انرژی هسته ای حق مسلم ماست. یعنی حق مسلم همه مردم ایران، پس حق مسلم مردم تهران هم هست. مدرک آقای زاکانی چه بود؟ آفرین، پزشکی هسته ای!

آقای زاکانی بچه پایین شهر است. همین.

تخصص شورای شهر قبلی در تغییر نام را که یادتان هست. از کجا معلوم اسم مجید انصاری را تغییر نداده باشند؟ اگر زاکانی انتخاب نمی‌شد هر لحظه ممکن بود مجید انصاری که حالا دیگر اسمش هم مجید انصاری نیست، اشتباهی شهردار تهران شود.

ثبت ديدگاه




عنوان