اینقدر به پای هم نسازید
عیب شناسی دلایل پایداری ازدواج

از هر ۲.۲ ازدواج در شمال تهران فقط یک مورد منجر به «طلاق» می‌شود. این یعنی حدود ۵۵ درصد زوج‌ها به پای هم پیر می‌شوند که واقعا جای تاسف دارد! یعنی چی که انقدر به هم وفادار هستید و با هم می‌سازید؟! آدم چندشش میشود! فلذا ما رفتیم تحقیق کردیم که ببینیم دلایل پایداری ازدواج چیست تا هم مسئولان فکری به حال رفعش کنند و هم افراد در شرف ازدواج حواسشان بهش باشد.

۱) مهم‌ترین دلیل پایداری ازدواج، اختلاف طبقاتی است. به این صورت که اگر یکی از طرفین خیلی پولدار باشد، طرف مقابل چون می‌داند دیگر بهتر از این گیرش نمی‌آید، جانش را هم به لبش برسانی تن به طلاق نمی‌دهد. حق هم دارد. لنگر انداختن و کنگر خوردن بهتر از این؟

۲) دلیل بعدی پایداری ازدواج، شرایط سخت طلاق است‌. باور کنید چند سال پیش یکی از دوستانم می‌خواست با زنش برود از هم طلاق بگیرند. آنقدر از این دادگاه به آن دادگاهشان کردند و کپی و مدرک و کارت پایان خدمت و عدم اعتیاد و خلافی ماشین و معاینه چشم پزشک و کارنامه‌ی مدرسه‌ی بچه را از آن‌ها خواستند که کلا قید طلاق را زدند. تازه بگذریم که دوستم فقط به خاطر هزینه‌ی تاکسی آن چند روز، مجبور شد برود برای وام طلاق ثبت‌نام کند که البته تا امروز در صف است.

۳) تحقیقات نشان داده یکی دیگر از دلایل پایداری ازدواج، ازدواج مجلل و باشکوه‌ است‌. زیرا هرچه ازدواج گران‌تر باشد، شخص با خودش می‌گوید حیف نیست آن همه هزینه کردیم عروسی گرفتیم، حالا برویم طلاق بگیریم! خصوصا در شرایط فعلی که مد شده یک عده‌ای مراسم طلاق می‌گیرند که دیگر به هیچ وجه طلاق گرفتن به صرفه نیست ‌و توصیه نمی ‌شود. با همین استدلالات زوجین تصمیم می‌گیرند بیشتر با هم بسازند.

۴) دلیل دیگر پایداری ازدواج، ازدواج کورکورانه و عجله‌ای است. خصوصا وقتی عشق در یک نگاه اتفاق بیفتد، خیلی کم منتهی به طلاق می‌شود. زیرا قبل از ازدواج، کل خانواده و فامیل و دوست و آشنا و در و همسایه و فالوورهای اینستاگرام می‌گویند بابا کمی بیشتر تحقیق کن، کمی فکر کن، بگذار دوروز بگذرد از آشناییتان. ولی جواب نمی‌دهد. بعدها که ازدواج صورت گرفته اگر زوجین بروند طلاق بگیرند، آبرو و حیثیتشان جلو کل خانواده و فامیل و دوست و آشنا و در و همسایه و فالوورهای اینستاگرام می‌رود و تا آخر عمر باید سرکوفت بشوند که «من گفته بودم بهت ولی گوش ندادی» ، «حقته این بلا به سرت بیاد» و «حالا به حرفم رسیدی؟». و نتیجه‌ی فرار از ضایع شدن می‌شود پایداری ازدواج.

ثبت ديدگاه




عنوان