دانستنی‌های نیمه‌مفید
عیدی من یادت نره!

▪️ آیا می‌دانستید که در ازای نیم‌ساعت سر و کله زدن با فرزند تُخستان، ده هزار تومان وجه رایج مملکت به هیچ وجه منصفانه نیست؟ (بدون احتساب آجیل و میوه)

▪️ آیا می‌دانستید میزان مشارکت شما در امر خانه‌تکانی، رابطه‌ای مستقیم با مبلغ عیدی دریافتی از جانب مادرتان دارد؟

▪️ آیا می‌دانستید امروزه، ارائه یک دانه پسته به عنوان عیدی، بسیار پسندیده‌تر از دادن اسکناس است؟ (اگر هم کسی مخالفت کرد با جمله «معمولاً جفتشان سبز رنگ‌اند» توجیه کنید)

▪️ آیا می‌دانستید در منابع تاریخی کشف شده از یونان باستان، شوهر عمه به عنوان اسطوره پایداری یاد شده که دلیل آن، مقاومت او در برابر عیدی دادن بوده‌است؟

▪️ آیا می‌دانستید تاکنون ۵٠ کشتی و ٢٠ هواپیما در مثلث برمودا مفقود شده‌اند که احتمال بازگشتشان، از احتمال صحت گزاره زیر بیشتر است؟

(آن عیدی‌هایی را که والدینمان گرفتند و گفتند «برایمان نگه‌می‌دارند تا بعداً پس دهند»، پس خواهند داد.)

▪️ آیا می‌دانستید مبادله چند اسکناس‌ هزارتومانی با اسکناس عیدی ۵٠ هزارتومانی به بالای کودک ساده و خامِ خانواده با این استدلال که: تعداد بیشتر اسکناس اهمیت دارد؛ نه عدد روی آن. هیچ اشکالی ندارد؟ (خودمان هم قبلا به همین شکل گول خورده‌ایم؛ این به آن در)

▪️ آیا می‌دانستید محدودیت سنی برای قرار گرفتن در لیست عیدی‌بگیرهای فامیل، نه برای این‌ که نویسنده هم عیدی بگیرد، بلکه به دلیل افزایش سن ازدواج، تا سقف ۴٠ سال رسیده است؟

ثبت ديدگاه




عنوان