گزارش جلسه محرمانه کانون هنرمندان
فرزند دلبندمان را در کدام کشور به دنیا بیاوریم؟

راه راه: عصر یک روز تابستانی بود و در حالیکه برف آرامی شروع به باریدن کرده‌بود در گوشه‌ای از شهر تعدادی از هنرمندان دور هم جمع شده بودند تا جلسه محرمانه و فوری کانون هنرمندان با موضوع «کدام کشور برای اقامت بهتر است» را تشکیل بدهند.

جلسه با صحبت‌های شهناز آبشار به طور رسمی آغاز به کار کرد.

آبشار: موضوع جلسه به همه ابلاغ شده و همگی از آن خبر دارید و به طور خلاصه حب الخارج یجمعنا. حالا دلایل‌تون رو بگید تا دوستانی هم که مخالفند، قانع بشن.

رضا اجدادیان: خیلی واضحه! چون ما ۴۰ ساله یک روز خوش ندیدیم حتی ۳ تا سیمرغی هم که به من دادند الکی بود و فقط بیست و نه تا مرغ داشت.

کیومرث پورمحمد: در تایید حرف دوست عزیزم باید بگویم حتی خنده هم به ما حروم کرده بودند و با اینکه به خشایار دماوند گفته بودند یک مجموعه کمدی برای صداوسیما بسازه ولی این‌ها همه نمایش‌شون بود و اصلا نمیذاشتن ما اون فیلم رو ببینیم به همین خاطر هم من نتونستم ببینم.

مائده اعتماد آسیا: من رو هم ۴۰ سال متوقف کردند و با اینکه رفتم خارج و هرکاری خواستم کردم ولی بازم اجازه دادند برگردم و حتی بهم سیمرغ دادند تا اونجا نتونم به پیشرفتم ادامه بدم. البته متاسفانه بعدش فهمیدم کلاغ رو رنگ کردند و به جای سیمرغ بهم دادند.

رامبد پیر: مگه بیمارستان‌های اینجا عمل زایمان هم دارند؟

امین چغندر: اصلا ما چرا باید دلیل بیاریم؟ زحمت کشیدم دوست دارم برم. اون رعیتی که چشمش فقط به یک کیسه سیب زمینی بیشتر هست اگه زحمت می‌کشید؛ می‌رفت. صبح تا شب تو معدن کار می‌کنه سختی کار ما رو مگه می‌فهمه؟

شهناز آبشار: خب فکر میکنم همه دوستان به اندازه کافی قانع شدند و بهتره الان بریم سر مکانش.

محمدرضا ربعه: کانادا کشور خیلی خوبی هست چون سگ‌هایی که داره خیلی مودبند و مثل سگ‌های اینجا پاچه آدم رو نمی‌گیرن.

مهرناز ایزددوست: چرا توهین می‌کنی آقا؟ سگ‌های اینجا خیلی هم خوبند و حتی به نظر من نجس هم نیستند.

فرنوش فرضیه: آره واقعا من برای همین از رئیس‌جمهور خواستم که حکم به عدم نجاست سگ بده.

حانیه توکلی: نظرتون درباره گربه چیه بچه‌ها؟ من که از وقتی گربه‌ام مرده افسردگی گرفتم و آرزو می‌کنم زودتر برم پیشش. دیشب هم خوابش رو دیدم که داشت تو یک مکان خیلی سرسبز آواز می‌خوند.

دینا حمید: این بحث‌های مسخره چیه می‌کنید؟ الان من اگر به آقای چغندر یک ثانیه دست بدم چه اتفاقی میفته که اینجا اینقدر روش حساسند؟ ولی اونور چی؟

سارا تازه: نه بابا اون‌ها اینقدر عقب مونده نیستند تازه اگه شوهرخواهرت هم بغل کنی چیزی نمیگویند چه برسه به دست دادن.

آیناز طبیبی: این‌ها که چیزی نیست. حتی برای تامین نیازهای جنسی‌شون هم نیازی به ازدواج ندارند.

حبیب فرخ نسب: دوستان کشورهای آمریکایی اینقدر هم که میگید خوب نیستند. من خودم تو ده هزاردلاری که ماهیانه باید برای خانواده‌ام بفرستم زاییدم و مجبورم از مردمی که حاضرم نباشند تا پسرم تو رفاه باشه، پول گدایی کنم بفرستم براش.

آرزو بینام: آره واقعا. تا سوئیس هست چرا کانادا؟!

ثبت ديدگاه




عنوان