لوبیا چشم بلبلی و مسائل دیگر
فوری و مهم به سبک بی‌بی‌سی

راه راه: قیمت لوبیا چشم بلبلی در بازار های جهانی هفتاد و یک درصد افزایش را تجربه کرد. آمارهای میدان تره‌بار جهانی نشان می‌دهد طی ۱۲سال اخیر، لوبیا چشم بلبلی افزایش هفتاد و یک درصدی قیمت را داشته که در برابر ۱۲سال ماقبل خود، سی و هشت درصد بیشتر است.

قبرس صادرات پنیر الاغ را ممنوع کرد. پس از کمبود شدید این محصول استراتژیک در قبرس و با توجه به رکبی که این کشور قبلا در صادرات خود الاغ خورده بود، پارلمان قبرس صادرات این محصول را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. کارشناسان بر این باورند این موضوع باعث افزایش قیمت این محصول در بازار می‌شود.

لاستیک خودروی یکی از فرماندهان ارتش آمریکا پنچر شد. به گزارش فاکس نیوز تایر خودرو یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا دیروز در حاشیه یکی از بزرگراه‌های ایالت آریزونا ترکید و او که به همراه خانواده اش به مسافرت می‌رفت، در کنار جاده ماند و خود اقدام به پنچرگیری کرد. کارشناسان معتقدند این موضوع تاثیر بسزایی در روابط بین الملل خواهد داشت.

صدها نفر از مردم ایران در مراسم تشییع قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد جمعه‌ی گذشته بر اثر برخورد خودرواش به موشک لیرزی هوشمند هدایت از راه دور آمریکا کشته شده بود شرکت کردند و شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. این درحالی است که کارشناسان بر این باورند که مقصر اصلی این برخورد طبق کروکی پلیس، خودروی خود قاسم سلیمانی بوده و اگر این خودرو ۲۰ کیلومتر بیشتر سرعت داشت، جا خالی می داد و اینطور نمی‌شد.

ثبت ديدگاه




عنوان