قطع کتاب زندگی شما چیست؟

راه راه: قطع سلطانی:

این قطع برای انواع سلاطین از جمله سلطان کاغذ، سلطان سکه، سلطان گوشت، سلطان مرغ، سلطان سیب‌زمینی و سایر سلطان‌های اوین و حومه کاربرد دارد. این افراد با اینکه چهار درصد از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند اما چهارصد برابر بیشتر از افراد عادی مصرف می‌کنند.

 

قطع وزیری:

نوزده نفر وزیر اصلی و ده‌ها نفر وزیر فرعی، اعم از برادر وزیر، دختر مظلوم وزیر، پسر خوشگله‌ی وزیر، باجناق وسطی وزیر، خواهرزن کوچیکه وزیر و… شرایط و صلاحیت استفاده از این قطع را دارند.

 

قطع رقعی:

رقعی‌ها قطع‌های وابسته‌ای هستند که معمولاً یک بغل نامه‌ی سفارش از طرف سلطانی‌ها یا وزیری‌ها همراه‌شان است. این نامه‌ها گاهی قادرند یک قطع رقعی را به وزیری و در مواردی به قطع سلطانی هم تبدیل کند.

 

قطع خشتی:

این قطع ویژه مدیران، بازرسین، ناظرین، ضابطین و امثالهم است که علاقه زیادی به خشت و خاک دارند. این افراد از هر پروژه‌ای که به آنها سپرده می‌شود، بین یک تا هزاران خشت برای مصارف شخصی خود برداشته و با روی هم قرار دادن این خشت‌ها، به ترتیب صاحب بزرگ‌ترین سوله‌ها، مراکز تجاری، شرکت‌ها، ویلاها و حتی جنگل‌ها می‌شوند.

 

قطع جیبی:

جیبی‌ها افرادی واسطه‌گر و جوشکار هستند. این افراد از طرفی همه قطع‌ها را به هم و از طرف دیگر جیب خودشان را به منابع مالی آنها جوش می‌دهند.

 

 

قطع بازوبندی:

بازوبندی‌ها افرادی هستند که نان بازوی خودشان را می‌خورند و به هیچ کدام از قطع‌ها وابسته نیستند. این افراد با اینکه درصد زیادی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما رو به انقراض هستند. با این‌حال خجسته‌وار به زندگی شرافت‌مندانه‌شان ادامه می‌دهند.

ثبت ديدگاه




عنوان