راهبردهای مدیر موفق در راستای تحقق شعار سال
ما فقط مجری هستیم

شاخصه‌ ارزیابی یک مدیر موفق به عملکرد سالانه‌اش نسبت به تحقق شعار سال برمی‌گردد. از این رو برای ارتقای طرح رتبه‌بندی مدیران، راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهیم که با عنایت به آنها به مدیر تراز، در سطح خانواده، آشنایان و… تبدیل خواهید شد.

ابتدای امر به همسر محترم بفرمایید که تمایل دارید سال تحویل را در معیت خانواده‌ ایشان سپری کنید. از شوق حضور در جوار باجناق و برادرزن‌هایتان بگویید. صبر داشته‌باشید، ربطش را می‌فهمید.

 پیامک تبریک نوروز را آماده کنید. بعد از تقدیم سرسبزترین بهار و آواز خوش هزار، سال جدید را با ضمیمه‌ شعار سال، به هر کس که می‌شناسید، پیشاپیش تبریک بگویید. انقدر واسطه و رابطه‌ خودشیرین دارید که شعار سال را پیش از اعلام رسمی بدانید. این هم از مشخصه‌های مدیر موفقی چون شماست.

چندساعت قبل از تحویل سال، چندفنجان قهوه بخورید. لحظه تحویل سال‌، انقدر حیاتی هست که به‌خاطرش از خوابتان بزنید.

کت شلوار رسمی اداری‌تان را بپوشید و به خانه‌ پدر زنتان بروید.

با همکارانتان هماهنگ کنید طی ساعاتی که منزل پدرزن محترم تشریف دارید، رِی به رِی تماس بگیرند و به همسرتان هم بسپرید که بعد از تماس سوم، با گفتن:«نوچ نوچ، آسایش نداره طفلک. من نمیدونم اگه نبود کی قرار بود مملکتو بچرخونه؟» نزد خواهرهایش، چشم آنها را درآورد.

بعد از ساعت یازده که مادرزنتان، با پیژامه نزد شما و باجناق‌ها و برادرزنتان آمد، با گفتن: «متشکرم مادر، هر لحظه ممکنه مجبور بشم برم سرکار» زیر بار پوشیدن آن نروید.

بعد از تحویل سال و زمان پخش پیامهای تبریک از تلویزیون، پاها را روی هم بیندازید و نوک انگشتان دست‌ها را هم به هم بچسبانید و متفکرانه‌طور به صحبت‌ها گوش فرادهید. لحظه‌ اعلام شعار سال جدید، زیر چشمی نگاهی به باجناق‌ها و برادرزن‌ها انداخته تا لذت سه هیچ جلو افتادن از همه‌شان را بچشید. خواهید دید که پاهای‌شان را جمع کرده و از این به بعد جلوی شما چهارزانو و با احترام می‌نشینند.

 خب مأموریتتان در این خانه تمام شد، می‌توانید به خانه برگردید و با پیژامه‌ راه‌راه خودتان خواب راحتی را تا لنگ ظهر روز بعد تجربه کنید. گوشی را خاموش کرده و به تختتان بروید.

پس از سپری کردن سیزده روز تعطیلات (به تقویم نگاه نکنید که ادارات از پنجم باز است، در واقع این بازی برای کارمندان عادی‌ست، نه مدیران) و در بدو ورود به اداره، جلسه‌ای اضطراری تشکیل داده و بعد از صحبت درباره‌ استراتژی و حرکت رو به جلو و لزوم مقابله با فساد و جهش اقتصادی و ضرورت توجه به معیشت مردم و…. دستور چاپ بنرهایی با موضوع شعار سال، در قطاع عمودی، افقی و مورب به تعداد مکفی را داده و بزرگترینشان را هم جلوی در اتاق خودتان نصب کنید.

به‌عنوان عیدی به هرکدام از کارمندانتان هم پیکسلی با همین عنوان هدیه داده و تأکید کنید که روی یقه‌ کتشان نصب کنند.

برای تبیین شعار سال، قطعاً سلسله همایش‌هایی نیاز است و برگ برنده‌ شما تقارن سال جدید با ماه رمضان است. از روز چهاردهم می‌توانید افطاری‌کاری را هم داشته باشید.

در نهایت هم در جهت تحقق شعار رشد تولید می‌توانید مصوبه‌ افزایش قیمت خودرو را  اجرا کرده و در پاسخ به خبرنگاران که چرا؟ بگویید: «ما فقط مجری تصمیمات شورای رقابتیم، همین.»

ثبت ديدگاه




عنوان