مرقومه‌ای از طرف قبله عالم به پشمک‌السلطنه

امروز اعتمادالسلطنه به عرض‌مان رساند که ولیعهدتان سودای پادشاهی رعیت دارد، گفتیم این پشمک‌السلطنه عرضه پادشاهی بر آفتابه‌های خلای رعیت هم ندارد. ان‌شاءالله نادرشاه بزند بر کمرتان با آن وضع مملکت‌داری‌تان کلیه امور ایران را به دست شما سپردیم تا در کنار کورش کبیر اندکی آسوده بخوابیم، جناب کورش که با دیدن چنین ولیعهدی، پارکینسون حاد گرفته ما هم با دیدن این همه لفت و لیستان، دائم با خود می‌گوییم چطور به ذهن خودمان نرسید بعد هم مرتباً کسالت‌مان بیشتر می‌شود. سپردیم امین خلوت یک دو جین همسر به حرمخانه اضافه کند شاید وضع کسالت‌مان بهتر شود.
به خاک پای جواهرآسای خودمان قسم سلطان محمد خوارزمشاه این وضع را که می‌بیند مدام به ملامت‌کنندگانش شیشکی می‌آید و می‌گوید با آن مملکت‌داری‌مان که کل ممالک محروسه را تقدیم مغول کردیم بازهم ولیعهدمان ۱۰ سال با دودمان مغول جنگید، ته تاکتیک جنگی این خاندان پشتک زدن روی خرک آن هم با کمک زنان حرمسراست. 
ماه پیش که شجره السلطنه از ماجرای شما و مهتری طویله سفیر هلند برای‌مان گفت، تا دو هفته سینه‌درد و زکام و بواسیر و کووید سویه گاما را با هم گرفتیم. پادشاهی ممالک محروسه از خون قاجار رسیده به دودمان آخور سالار.
دیروز که اوقات‌مان تنگ بود ملیجک عکس‌هایی بهمان نشان داد که بغ کردیم و تا شب با هیچ کس سخنی نگفتیم. دیدیم وضع حرمسرایی شاهنشاهی که زبانزد خاص و عام بود به چه فلاکتی افتاده.باباخان مرحوم‌مان آنچنان حرمسرا را گسترش داد که دودمان ناپلئون کبیر که معاصرش بود کشورگشایی نکرد، ما که هرچه تلاش کردیم به پایش نرسیدیم خدایش بیامرزد، آنوقت این مردک احمق می‌گوید ما ملت کبیریم ایران را پس می‌گیریم، آخر پشمک‌الدوله تو حرمسرای خود را از مربیان یوگا پس بگیر، ممالک محروسه پیش‌کشت. البته به فیتنس السلطنه گفتیم این یوگا هم ورزش خوبی است بهتر از سرسره بازی است، یادمان بدهد.
بعد از شنیدن همه این مصائب برای خودمان تصدقی کردیم و به حکیم تولوزون گفتیم دو دوز آرامبخش بزند تا بلکه بخوابیم و این سموم از خاطرمان برود. به میر غضب هم امر کردیم هرکس گفت اللهم صل علی محمدرضا پهلوی و آل پهلوی در جا به پنج قسمت مساوی تقسیم کند تا کسالت‌مان بدتر از این نشود.

ثبت ديدگاه




عنوان